ضرورت راه اندازی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان های بویراحمد و  مارگون

آیت الله حسینی بر ضرورت راه اندازی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان های بویراحمد و مارگون تاکید کرد و گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی با رویکرد فرهنگی صورت می‌گیرد و همین کار باعث شده که نتیجه آن زمان بر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» عصر امروز (۲۴ بهمن ماه) در دیدار معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور شرکت در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج سفر کرده بود، اظهار کرد: مسئولیت در حوزه های مختلف به ویژه حوزه فرهنگی خطیر، اثرگذار و زیربنایی است که فرهنگ ارشاد اسلامی در این جایگاه قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: زیربنای همه عرصه‌های زندگی بشر است که اگر فرهنگ رشد و بالندگی داشته باشد، در همه عرصه های دیگر نیز شاهد رشد، بالندگی و شکوفایی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر جامعه از جهت فرهنگی سقوط کرد نمی‌تواند توانمند، مستقل و در مسیر رشد و شکوفایی علم و اقتصاد حرکت کند.

آیت الله حسینی در ادامه، افزود: شورای فرهنگ عمومی به دبیری فرهنگ و ارشاد یک شورای راهبردی بوده که برای یک استان و منطقه تصمیم‌گیری می‌کند و می‌تواند در قالب تصمیم‌های این شورا کارهای بزرگی را در شهر، منطقه یا استان انجام داد، به شرطی که جدیت و پیگیری در مصوبات مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: نکته دیگری که در شورای فرهنگ عمومی مدنظر است، همه ادارات و نهادهای تاثیرگذار و سازمان‌هایی که می‌توانند در راستای فرهنگ اثرگذاری لازم را داشته باشند حضور دارند، ولی ضمانت اجرایی مصوبات نیازمند کار کارشناسی است، ضمن اینکه مبانی زیرساخت و قانونی برای ضمانت اجرایی باید وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: هرچند مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم‌الاجرا است، ولی در جاهایی جدی گرفته نشد که این کار نیازمند پشتیبانی مصوبات و همچنین کار تخصصی است.

آیت الله حسینی تصریح کرد: به عنوان مثال یکی از موضوعات طلاق بوده که باید علل و عوامل آن مشخص شود و این کار نیازمند کار کارشناسی دانشگاه ها و اختصاص هزینه است و می طلبد که پشتیبانی مالی نیز از مصوبات شورای فرهنگ عمومی نیز صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره بر اینکه پیشنهاد معاونت امور اجتماعی در شهرستان ها ارائه شده و باید مورد پشتیبانی قرار گیرد، اظهار کرد: اگر حمایت مالی، پشتیبانی و ضمانت اجرایی در مصوبات شورای فرهنگ عمومی نباشد، این شورا زیر سوال می‌رود.

وی در ادامه بر ضرورت راه اندازی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان بویراحمد به عنوان مرکز استان و شهرستان مارگون تاکید کرد و افزود: مصوبات شورای فرهنگ عمومی با رویکرد فرهنگی صورت می‌گیرد و همین کار باعث شده که نتیجه آن زمان بر باشد و برای رسیدن به نتیجه مطلوب و کاهش آسیب ها، نیازمند زمان است.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: انتظار داریم مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان طبق تقویم برنامه ها را اجرا و موضوعات مختلف را در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با دعوت از ریش سفیدان، معتمدین و جوانان در حوزه فرهنگ و نقش آنها در مسائل اجتماعی، می توان همایش‌هایی را در راستای کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی امروز برگزار کرد.

وی یادآور شد: پیشنهاد تشکیل این شورا در نشست شورای فرهنگ عمومی را دادیم که از همه افراد معتمد محلی و اثرگذار فرهنگی و غیر فرهنگی در این نشست ها دعوت شود که در مرکز استان و شهرستان ها باید این موضوع مدنظر قرار گیرد.

آیت الله حسینی در این نشست از زحمات «محمدعلی پیرسبزی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سابق که تلاش های ارزشمند و دغدغه‌ فرهنگی داشت تشکر کرد و برای مدیرکل جدید که از بدنه فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شده و جوانی توانمند و اثرگذار است آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر 1148163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha