هنر ماندگارترین و اثرگذارترین راه انتقال این ارزش ها است

زرین جویی، با بیان اینکه زبان هنر ماندگارترین و اثرگذارترین راه انتقال این ارزش ها است، گفت: هزاران داستان واقعی در گنجینه معنوی دفاع مقدس هست که باید به تصویر کشیده و به زبان هنر برای نسل امروز بازگو شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمود زرین جویی»، امروز(25بهمن)، در در آیین رونمایی از (کتاب بی نشان) و فیلم (مستند ایمان) بر ضرورت پرداختن به رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، اظهارداشت: هنرمندان واقعی کسانی هستند که می خواهند مسیر و راه  این مردان آسمانی را به تصویر بکشند و با زبان هنر در راه ثبت و ضبط و حفظ این خاطرات گرانبها و انتقال آن به نسل های جوان تلاش می کنند.

 

مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران لرستان زبان هنر را ماندگارترین و اثرگذارترین راه انتقال این ارزش ها دانست و افزود: این زبان می‌تواند هنر مردان خدا را به نمایش بگذارد و  بی شک قدم نهادن در این عرصه و کار برای رزمندگان کاری دلی است.

 

وی بیان کرد: هزاران داستان واقعی در گنجینه معنوی دفاع مقدس هست که باید به تصویر کشیده شوند و به زبان هنربازگو شوند تا همه مردم به ویژه نسل های نوجوان و جوان ببیند و معجزات دفاع مقدس را حس کنند.

 

«فرحزاد جهانگیزی»، نویسنده کتاب بی نشان  در ادامه عنوان داشت: از سال 96 نگارش این اثر با  تحقیق و پژوهش نسرین دالوند با موضوع زندگی امامعلی کونانی آزاده سرافراز لرستانی آغاز شد.

 

وی خاطرنشان کرد: از ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس تقاضا دارم که در بیان خاطرات دفاع مقدس؛ هنرمندان و اهالی قلم را در ارایه آثار هنری و نگهداری این وقایع عظیم یاری دهند.

 

جهانگیری از مسئولان و دست اندرکاران خواست تا حامی و حمایت گر هنرمندان باشند تا بتوانند آثار هنری ارزشمندی را در این عرصه تولید و به جامعه ارایه دهند.

 

وی بیان کرد: این کتاب به شهید گمنام که افتخار کتاب بی نشان است تقدیم می گردد به امید روزی که نشانی از این عزیز والامقام به دست آید.

 

در ادامه این مراسم از کتاب «بی‌نشان» و فیلم مستند ایمان رونمایی شد.

 

پژوهش این اثر توسط نسرین دالوند از واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان لرستان انجام  و نویسنده آن فرحزاد جهانگیری است؛  و  احمد احمدپور، مستندساز لرستانی نیز از شخصیت کتاب (امامعلی کونانی)، مستند ایمان را تولید که همزمان از دو اثر رونمایی شد.

 

کد خبر 1148193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha