زبان هنر و ادبیات مهم ترین برای تبیین دوران دفاع مقدس است

سپهوند، گفت: از بهترین راه های معرفی و بیان ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان و دوران دفاع مقدس زبان ادبیات و هنراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سامان سپهوند»، امروز(24بهمن) در آیین رونمایی از (کتاب بی نشان) و فیلم (مستند ایمان) اظهارداشت: گنجینه خاطرات دفاع مقدس، ظرفیت ارزنده ای در خلق آثار هنری فاخر  است.

 

رئیس حوزه هنری لرستان افزود: هنرمندان می توانند با بهره گیری از این گنجیه تاریخی و تولید آثار هنری، این برهه تاریخی را  ماندگار کنند.

 

وی ادامه داد: (کتاب بی نشان) و فیلم (مستند ایمان) نمونه‌ای از یک گنجینه عظیم و منبع بی‌پایان از سال‌های مجاهدت خاموش و دشوار  و  ایثار آزادگان استان است.

 

سپهوند یکی از مهم ترین رسالت ها و اولویت های حوزه هنری را  ثبت، ضبط و انتشار خاطرات رزمندگان و  توجه و فراهم آوردن شرایط مناسب برای پرداختن به خاطرات آزادگان استان عنوان کرد.

 

وی به اهمیت تبیین فرهنگ ایثار و شهامت و سلحشوری رزمندگان و آزادگان دوران دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: هنرمندان با ذهن  خلاق و هنری  می‌توانند  شخصیت‌های با ایمان، فداکار و صبوری را همراه با واقعیت‌هایی که در آن دوران اتفاق افتاده به بهترین شکل ممکن  به تصویر بکشند و ثبت و ضبط کند.

 

سپهوند یادآور شد: بی شک یکی از بهترین راه های معرفی و بیان ایثار و ازخودگذشتگی  رزمندگان و دوران دفاع مقدس زبان ادبیات و هنراست و ما به عنوان دست اندرکاران فرهنگی باید زمینه را برای حضور بیشتر هنرمندان و تولید آثار هنری ارزشی در این زمینه فراهم سازیم.

 

 وی خاطر نشان کرد: باید این گنج عظیم را به محتوای مورد استفاده جامعه تبدیل کنیم و هنرمندان از این فرصت و شرایطی که با مجاهدت، تلاش و ایثار نسلی از جوانان این مملکت به وجود آمده در عرصه های مختلف فرهنگی هنری و ادبی استفاده کنند.

 

سپهوند با بیان اینکه اما مساله اساسی اینجاست که  آیا هنرمندان از این فرصت و بستری  که ایجاد می شود می توانند به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنند، گفت: توصیه می کنم همه مسئولان، هنرمندان و کسانی که می توانند دراین زمینه کاری انجام دهند، از این شرایط و ظرفیت و توان  برای معرفی هر چه بیشتر دستاوردهای دفاع مقدس رساندن پیام انقلاب  تلاش کنند.

کد خبر 1148195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha