آئين اختتاميه و قدرداني از برگزيدگان هفتمین جایزۀ جهانی اربعین

‌آئين اختتاميه و قدرداني از برگزيدگان هفتمین جایزۀ جهانی اربعین و رونمایی از پوستر هشتمین دوره جایزه در روز ۲۷ بهمن برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» ،آئين اختتاميه و قدرداني از برگزيدگان هفتمین جایزۀ جهانی اربعین و رونمایی از پوستر هشتمین دوره جایزه در روز ۲۷ بهمن برگزار می شود.
جایزۀ جهانی اربعین برنامه‌ای فرهنگی – دینی است که به ابتکار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همه ساله با هدف اشاعۀ فرهنگ مقاومت و عاشورا و نمایش جلوه‌های دلدادگی به حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و اتباطات اسلامی ،نخستین دورۀ این رویداد هنری در سال 1393 برگزار شد و امسال اختتامیه هفتمین دوره آن روز چهارشنبه 27 بهمن 1400 در محل حسینیۀ الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد. دست اندركاران جایزۀ جهانی اربعین در ابتدا با تقدير از صاحبان عكس‌هاي برگزيدة راهپيمايي بزرگ اربعين كار خود را آغاز نمودند و در ادامه، شناسايي فیلم، خاطره و فعاليت برتر در فضای مجازی در دستور كار دبيرخانه قرار گرفت. در دوره هفتم نيز مقرر گرديد شناسايي بهترين كتاب در موضوع اربعين به موضوع‌هاي اين جايزه اضافه شود. 
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همزمان با برگزاری آیین اختتامیۀ هفتمین جایزۀ جهانی اربعین، با رونمایی از پوستر از هشتمین دوره جایزه جهانی، آغاز دوره جدید جایزه را اعلام می‌نماید. 
مهم¬ترین دستاورد برگزاری رویداد فرهنگی – دینی فراملی و بین¬المللی جایزۀ جهانی اربعین، جذب مشارکت خیل کثیری از راهپیمایان اربعین حسینی از اقصی نقاط جهان است که حاکی از نفوذ معنوی و فرهنگی قیام عاشورا در جای جای این کرۀ خاکی می¬باشد و دریافت حدود 4800 اثر از علاقمندانی از سراسر جهان توسط دبیرخانۀ این جایزه در هفتمین دوره یکی از ثمرات این مشارکت است.
یادآوری می‌گردد اختتامیه هفتمين جايزه جهاني اربعين و رونمایی از فراخوان هشتمین دوره، به منظور قدرداني از نفرات برتر آن روز چهار شنبه 27 بهمن 1400 از ساعت 9 صبح با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در محل حسینیۀ الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با حضور مسئولان و شخصیت‌های فرهنگی برگزار خواهد شد. برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب‌های منتخب از جمله برنامه‌های جنبی این رویداد خواهد بود.
 این مراسم هم‌زمان در پایگاه اطلاع رسانی جایزه به نشانی (intlarbaen.com) نیز به صورت زنده پخش می‌گردد. 
کد خبر 1148208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha