هدف گذاری جذب سرمایه گذاران خصوصی جهت احداث هزار مگاوات نیروگاه انرژی تجدید پذیر در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه¬ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برنامه داریم تا پایان سال ۱۴۰۱ برای احداث هزار مگاوات نیروگاه انرژی تجدیدپذیر، سرمایه‌های بخش خصوصی را به استان جذب کنیم.

«علیرضا پرنده مطلق» در گفتگو با خبرنگاران خبرگزاری شبستان بیان داشت، برنامه ریزی احداث یک نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت 500 مگاوات با سرمایه‌گذاری دولت محترم در زاهدان نهایی شده است. دیوار کشی سایت نیروگاه انجام و مناقصه احداث آن نیز در دست اقدام می باشد که اطلاعات و جزئیات طرح نیز در اختیار شرکت تولید نیروی برق حرارتی استان قرار دارد.


مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان یادآور شد: در بمپور یک نیروگاه سیکل ترکیبی داریم که واحدهای گازی آن احداث شده و واحد بخار آن در حال احداث است و امیدواریم تا سال 1403 در مدار قرار گیرد.

 

مهندس پرنده مطلق یادآور شد: در چابهار دو واحد گازی با همت بنیاد مستضعفان در دست احداث است که بخش بخار آن احداث و تا پایان سال در مدار قرار می گیرد و نیروگاه سیکل ترکیبی با بالاترین راندمان خواهیم داشت.

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان سیستان و بلوچستان بیان داشت با وجود اینکه در خصوص جذب سرمایه‌گذار احداث نیروگاههای انرژی تجدید پذیر تفویض اختیاری از سوی دولت به این شرکت نشده است، لیکن با توجه به دغدغه ی این شرکت درخصوص به فعل رساندن پتانسیل شگرف استان در حوزه ی انرژی تجدیدپذیر، شرکت برنامه ریزی های مناسبی جهت نیل به این هدف انجام داده است و با سازمان ها شرکتها و سرمایه گذاران بزرگ بخش خصوصی نشست هایی برگزار کردیم و پتانسیل های استان را به سرمایه گذاران معرفی و ایشان را تشویق به سرمایه گذاری در استان نمودیم. 

 

وی همچنین به معرفی و رونمایی از بسته های سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر اشاره کرد و افزود: بایست تمامی سازمان‌های ذی ربط دست به دست هم بدهند تا  نعمت های خدادادی در استان سیستان و بلوچستان را در راستای خدمت به مردم شریف این خطه استفاده کنیم.

 

مدیر عامل برق منطقه ای سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که برنامه داریم تا پایان سال 1401 هزار مگاوات در استان جذب سرمایه گذاری در حوزه احداث انرژی تجدید پذیر داشته باشیم، یادآور شد با توجه به اینکه هدف گذاری ما کسب بیشترین سهم سرمایه گذاری در بخش تجدیدپذیر در کشور می باشد، بسته های سرمایه گذاری آماده و به سرمایه گذاران معرفی شده است تا بتوان فرآیند کسب مجوز ها در این حوزه را تا حد ممکن کاهش داد و حضور و فعالیت سرمایه گذاران تا حد قابل توجهی تسهیل گردد.

کد خبر 1148216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha