از تهیه و تولید انیمشین‌های جذاب  تا تربیت ۱۱۰ حافظ قرآن در کانون فرهنگی هنری «امام علی(ع)»

کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) مسجد جامع شهرقدس از کانون‌‌های فعال مسجدی است که تهیه و تولید انیمشین، پرداخت هزینه درمان بیماران بی‌بضاعت و تربیت ۱۱۰ حافظ قرآن کریم از فعالیت‌های آن محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) مسجد جامع شهرقدس از کانون های فرهنگی هنری فعال است که از سال 1396 با مجوز ستاد فهمای استان تهران به منظور فعالیت در عرصه های مختلف با استفاده از توان نوجوانان و جوانان تاسیس شده است.

 

این کانون فرهنگی هنری دارای 500 عضو است و سال گذشته نیز به عنوان یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال استان تهران شناخته شد،از جمله فعالیت های این کانون فعال حمایت از اقشار بی بضاعت است به گونه ای که با همکاری درمانگاهها و مطب پزشکان هزینه درمان اقشار محروم را به صورت رایگان محاسبه می کنند و در رواق های ۱۲گانه فهما نیز فعالیت های گسترده ای انجام داده است و توانسته چند انیمیشین برای کودکان و نوجوانان تولید کند.

 

 حجت الاسلام «محمد مقدم» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) مسجد جامع شهرستان قدس اظهار کرد: فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) در محورهای نمایش، سرود، فیلم، تولیدات چند رسانه‌ای، طرح‌های فرهنگی و کارآفرینی انجام می شود.

 

                                                                              

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) شهرستان قدس با اشاره به اینکه این کانون فرهنگی هنری کانون رابط  این شهرستان است که۱۷ کانون تحت نظر آن فعالیت می کند، اظهار کرد: بیشترین تلاش ما در کانون ارتباط مستمر با مدیران کارآمد و فعال و تقویت فعالیت های آنها در رشته های مختلف فرهنگی،مذهبی و هنری است.

 

 

 

روایت گری شهدا

حجت الاسلام مقدم در مورد برنامه هایی که در کانون برای مخاطبان برگزار می شود، گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی، سه شنبه های تکریم،روایت گری شهدا، تهیه و تولید فیلم، دیدار با خانواده شهدا، طرح پیوند «مسجد و مدرسه» از جمله برنامه های این کانون مسجدی است.

 

وی با اشاره به فعالیت کانون در محور کتابخوانی گفت: اجرای طرح «شنبه های با کتاب»، فهرست نویسی کتابخانه های مساجد، اجرای «نذر کتاب»، برای افزایش مطالعه میان اعضای کانون و نمازگزاران برنامه این کانون در حوزه کتابخوانی است.

 

فعالیت در رواق های ۱۲گانه

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) شهرستان شهریار ادامه داد: فعالیت در رواق قلم، شرکت در محافل ادبی و تولید آثار ادبی از جمله برنامه های این کانون در  حوزه هنری و فرهنگی است، ضمن اینکه در رواق ترنج نیز آثار تجسمی همانند خوشنویسی،عکاسی و نقاشی توسط بچه های کانون تولید می شود و برگزاری مسابقات شعرسرایی در وصف حضرت زهرا(س)،برگزاری مسابقه فیلم کوتاه درباره شهدا برای نوجوانان و برگزاری مسابقه ساخت بازي و انيميشن،برگزاري مسابقه خوشنويسي  از دیگر برنامه های این کانون در حوزه ادبی و هنری است.

 

وی با اشاره به فعالیت های مرکز نیکوکاری کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) شهرستان قدس افزود: با تعاملی که با مطب ها و مراکزی درمانی داشتیم،مقرر شد، افراد بیمار نیازمندی که به مطب های مراجعه می کنند،به صورت رایگان تحت درمان قرار گیرند،همچنین بسته های معیشتی و سبد ارزاق نیز میان اقشار محروم توزیع می شود.

 

 

«تريبون آزاد»

حجت الاسلام مقدم افزود: با همکاری دفتر امام جمعه شهرستان قدس هم اقدام به برگزاری دوره های مهارت آفرینی برای برای اعضای کانون نمودیم تا پس از کسب مهارت بتوانند در رشته های مختلف اشتغال برایشان فراهم شود. همچنین در کانون گروهی برای تبادل کالا تشکیل شده است که سعی می کنیم کالاهای ضروری مردم را در این گروه مبادله نماییم.

 

وی از اجرای ویژه برنامه «تريبون آزاد» در مسجد خبر داد و گفت: این برنامه در مسجد به ابتکار امام جماعت مسجد براي بيان مسائل شهر و مسائل اجتماعي برگزار می شود و در اين تريبون مردم به بيان مشکلات، دغدغه های مردم پرداخته می شود.

 

 

 

طرح ۱۱۰حافظ قرآن

حجت الاسلام مقدم شرکت تعدادي از نوجوانان در طرح ۱۱۰حافظ قرآن،  اجرای طرح «رفیق شهیدم»، مشاوره ازدواج و خانواده،برگزاري کلاسهاي مداحی ویژه نوجوانان،برگزاری کلاسهای سياسي با هدف بیان مباحث بصیرتی و مسائل روز منطقه و دنیا، برگزاری دوره های مشاوره حقوقی و قضایی،جلسات علمی،جلسات صحیفه سجادیه شناسی،برگزاری جلسات نهج البلاغه شناسی،بیان احکام شرعی، برگزاری جلسات یکشنبه های شهدایی، پويش #کرونا_را_شکست_ميدهيم، را بخش دیگری از برنامه های این کانون فرهنگی هنری نام برد.

 

 وی کلاس مکبري و طرح خادمين نماز، محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی،مسابقه اذان، برگزاری کلاسهای اخلاق در خانواده با موضوع رفتار با خانواده همسر، کلاسهای مداحی، برگزاری جلسات مهدوی بخش دیگری از برنامه های این کانون مسجدی نام برد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1148292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha