مراکز «مثبت زندگی» علاوه بر ارائه خدمات، فرصتی برای اشتغالزایی است

مدیر بهزیستی فاروج گفت: راه اندازی مراکز مثبت زندگی علاوه بر تسهیل خدمات به مددجویان، فرصتی برای اشتغالزایی برای افراد متخصص در حوزه مرتبط است.

«مهدی رحمانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: در شهرستان فاروج تاکنون دو مرکز مثبت زندگی راه اندازی شده که هر دو در سطح شهر فعال است.

 

مدیر بهزیستی فاروج اظهارکرد: هر مرکز 450 پرونده فعال مستمری بگیر دارد که صفر تا صد کارهای مددکاری مددجویان را انجام می دهند.

 

وی با بهزیستی کوچک خواندن این مراکز افزود: برای راه اندازی یک مرکز دیگر در بخش خبوشان اعلام نیاز شده که امیدواریم در سال پیش رو این واحد هم با گرفتن مجوز، راه اندازی شود.

 

رحمانی بیان کرد: در هر یک از مراکز مثبت زندگی به طور میانگین ۴۵۰ پرونده وجود دارد و به صورت تقریبی در هر مرکز چهار کارشناس و متخصص رشته های مختلف روانشناسی، درمانی و سایر موارد فعالیت می کنند که خود فرصتی برای اشتغالزایی است.

 

مدیر بهزیستی فاروج گفت: با راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی به دنبال ارایه خدمات بهتر در کوتاه ترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت و به صورت محله محور به مددجویان تحت پوشش خود هستیم.

 

وی افزود: هم اکنون فعالیت هایی از جمله تشکیل پرونده، ثبت درخواست مددجویان در حوزه های اجتماعی و توانبخشی، بازدید از منازل مددجویان و چند خدمت دیگر در این مراکز انجام می شود و ارایه این خدمات با توجه به زمان بندی تعریف شده روز به روز افزایش پیدا می کند.

 

رحمانی تاکید کرد: باید اذعان داشت که مهمترین ویژگی مراکز مثبت زندگی، محله محور بودن آن است، به این معنا که این مراکز در سطح شهر پراکنده شده و تمامی محلات و خیابان های سطح شهر را تحت پوشش خود قرار داده‌اند.

 

کد خبر 1148329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha