گفتمان انقلاب تنها راه برون رفت از مشکلات/ تدوین روش‌های پیشرفت کشور با نگاه بسیجی و جهادی

میرزایی گفتمان انقلاب را تنها راه برون رفت از مشکلات به ویژه چالش‌های اقتصادی دانست و گفت: باید با نگاه بسیجی، جهادی و همه جانبه روش‌های پیشرفت کشور را تدوین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «کیوان میرزایی» شامگاه (یکشنبه 24 بهمن)  در گفت‌وگوی خبری الزامات و اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و راهکارهای تحقق این سند راهبردی را برشمرد و اظهار داشت: بیانیه گام دوم راهبردی مطمئن برای برنامه‌ریزی و چراغ راهی بری قانون‌گذاری‌هاست.
 
عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه گیلان بیانیه گام دوم انقلاب را موضوعی فراتر از اسناد بالادستی ذکر کرد و ابراز داشت:‌ بیانیه گام دوم تقریبا همه ابعاد پیشرفت و تعالی کشور را شامل می‌شود بنابراین معطوف به این بیانیه باید سیاست‌های چله دوم انقلاب تنظیم شود اما هنوز نهادهای تصمیم‌گیر و حتی مراجع دانشگاهی ابعاد آن را به خوبی واکاوی نکردند.
 
میرزایی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در جهت تبیین بیانیه گام دوم صورت گرفته اما راهکار عملی تحقق آن مشخص نشده است تصریح کرد: برنامه هفتم توسعه را در پیش داریم و چنین سیاست‌هایی باید معطوف به بیانیه گام دوم شود و لازم است از این به بعد در تنظیم هر سند بالادستی این بیانیه به عنوان فصل‌الخطاب مورد توجه قرار گیرد.
 
وی پیش‌بینی محورهای توسعه کشور بر اساس بیانیه گام دوم را خواستار شد و با تاکید بر اینکه جامعیت یکی از ویژگی‌های اصلی بیانیه است اضافه کرد: توجه به مسائل فرهنگی، اقتصادی، جوانان، کسب و کار، سیاست داخلی و خارجی و شاخصه‌های توسعه انسانی از جمله مواردی است که در بیانیه گام دوم مورد تاکید قرار دارد.
 
عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه گیلان ادامه داد: بحران اقتصادی باعث شده چه در میان برخی از مردم و چه در بین خواص نوعی عدم خودباوری و یأس وجود داشته باشد، در حالیکه مقام معظم رهبری که در آینده‌نگری و موضع‌گیری‌های خاصی که به تحقق می‌انجامد در بین رهبران جهان شهرت دارند می‌فرمایند که من به آینده امیدوار و خوشبینم.
 
میرزایی در پاسخ به این پرسش که عرصه و میدان برای جوانان به عنوان یکی از ارکان بیانیه گام دوم انقلاب چقدر فراهم است اظهار داشت: همانطور که بیانیه گام دوم به کرات از جوانان اسم برده ما باید برای جوانان برنامه داشته باشیم زیرا جوانان نیرو و انرژی داشته تحول‌خواه و تحول پذیرند و مستعد رویش هستند.
 
وی با بیان اینکه برای رسیدن به بایدهای بیانیه گام دوم انقلاب در عرصه اقتصادی باید از داشته‌هایمان بهتر استفاده کنیم یادآور شد: یکی از برنامه‌های اشتباه ما در حوزه‌های اقتصادی این است که حتی مطالعه کافی برای الگوگیری از اقتصادهای موفق نداشتیم و تکنولوژی‌ها را در داخل کشورمان بومی‌سازی نکردیم.
 
عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه گیلان نقش دانشگاه‌ها را برای رهایی از بن بست‌های اقتصادی را نقشی اثرگذار و تعیین کننده خواند و افزود: باید با نگاه بسیجی، جهادی و همه جانبه روش‌های پیشرفت کشور در امورات اقتصادی را تدوین کنیم تا بتوانیم به بایدهای بیانیه گام دوم انقلاب نائل شده و آن‌ها را به واقعیت تبدیل کنیم.
 
میرزایی ضمن اشاره به پیشرفت‌های کشور در علوم پزشکی، توریست درمانی، علوم بنیادین، نانو و بیو تکنولوژی و امورات دفاعی و نظامی عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید با فضای مدیریت اجرایی کشور به ویژه در استان گیلان آمیخته شوند و ما دانشگاهیان برای این امر و تعریف پروژه‌های مشترک با دولت آمادگی کامل داریم.
 
وی وجود چهره‌های فرهیخته برجسته و چهار هزار استاد دانشگاه در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ما اساسا از برخی از فرازهای انقلاب اسلامی دور ماندیم به بیان دیگر هرگاه گفتمان انقلاب را مدنظر قرار دادیم در همان بخش‌ها به موفقیت رسیدیم و هرزمان باورهای مخلوط شرقی و غربی را در دستور کار داشتیم موفقیتی برایمان حاصل نشد.
 
عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه گیلان خاطرنشان کرد: امیدوارم جوانان ما بیشتر به بیانیه گام دوم انقلاب بپردازند زیرا به تأسی از مقام معظم رهبری امیدمان به جوانان است بنابراین از تمام جوانان و دانشجویان، متخصصین و مبتکران جوان دعوت می‌کنیم به بیانیه گام دوم رجوع کرده و برای عبور از مشکلات به مدیران جامعه راهکار ارائه دهند.
 
کد خبر 1148340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha