مراسم معنوی اعتکاف برای سومین سال متوالی درکرمانشاه برگزار نمی شود

حجت الاسلام احمدی، گفت: بمناسبت ماه رجب هر ساله مراسم معنوی اعتکاف برگزار می شود اما امسال برای سومین سال متوالی بدلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم در کرمانشاه برگزار نمی شود.

حجت الاسلام یوسف احمدی ضمن تبریک بمناسبت ماه رجب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا در استان کرمانشاه و تاکید ستاد مقابله با کرونا مراسم معنوی اعتکاف در استان کرمانشاه برگزار نمی‌شود.

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: هرساله از ۱۳ تا ۱۵ رجب مراسم معنوی اعتکاف در سراسر مساجد استان با شور و حال و هوای خاصی برگزار می شد اما با توجه به شرایط حاکم و این مراسم در راستای حفظ سلامت مردم کنسل شده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه یکی از ماه‌های پرفضیلتی که توجه به اعمال آن در روایات بسیار تأکید شده است ماه رجب است، خاطر نشان کرد:اعمال مستحب فراوانی ازجمله نمازها، دعاها و روزه برای این ماه عزیز سفارش شده است و ماه رجب ماه پر خیروبرکتی است ماهی است که با انجام چند عمل مجوز ورود به بهشت برای هرکسی صادر می‌شود و درهای رحمت و بخشش الهی به روی هرکسی باز می‌شود هر کسی سه روز از این ماه (روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه) را روزه بگیرد ثواب بیشتری برایش دارد.

 

 

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: ماه رجب را ماه دعا و استغفار است و روزه گرفتن، استغفار و قرائت قرآن در ماه رجب بسیار به مؤمنین توصیه شده است.

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در پایان گفت: مردم مومن کرمانشاهی می توانند ایام البیض ماه رجب را روزه بگیرند و اعمال مربوط به این روزها را در منزل انجام دهند.

 

کد خبر 1148351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha