اصرار آل سعود بر انتقام از فعالان مخالف

یک سازمان حقوق بشر فاش کرد که بن سلمان برای انتقام از فعالان مخالف در زندان های عربستان اصرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، سازمان حقوق بشر«سند» با افشای تلاش های دولت سعودی برای انتقام از مخالفانش اعلام کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای تسویه حساب با تعدادی از برجسته ترین مخالفان خود در زندان اصرار دارد.

منابع ویژه به این سازمان گزارش دادند که بن سلمان درصدد کشتن تعدادی از شخصیت های مخالف از جمله دکتر سلمان العوده، دکتر عوض القرنی و دکتر علی العمری است که به دلایل واهی در زندان های آل سعود به سرمی برند.

 

این منابع تاکید کردند: بن سلمان، کسی است که می خواهد مجازات اعدام را برای آنها صادر می کند و براین مسئله پافشاری می کند. زیرا وی به دادستان کل در عربستان ابلاغ کرده و با توبیخ تاکید کرده است که این کار باید به سرعت انجام شود.

در این گزارش آمده است: صدها مبلغ، فعال و دانشگاهی در سایه شکنجه های روحی و جسمی با بازداشت خودسرانه مواجه هستند و تلاش ها برای تسویه حساب با بیشتر آنها با انگیزه انتقام گیری ادامه دارد.

 

مقامات سعودی تلاش می کنند تا قانون را باهدف نگه داشتن فعالان و افراد بانفوذ در جامعه که ممکن است زمان طولانی را در پشت میله های زندان سپری کنند، دور بزنند.

براساس این گزارش، مقامات سعودی مدت بازداشت موقت غیرقانونی را نادیده گرفتند، به طوری که بازداشت برخی از آنها به سال‌ها می رسد. زیرا قانون بالاترین مدت زمان بازداشت موقت را سه ماه دانسته است و قبل از محاکمه تنها سه ماه امکان بازداشت وجود دارد. باید مدت زمان توقیف آنها از مدت حبس محاسبه شود.

 

در همین حال، مقامات سعودی تلاش می کند تا حبس بازداشت شدگان ادامه یابد، حتی اگر مدت محکومیت آنها به پایان رسیده باشد. این اقدام نقض آشکار قانون و حقوق زندانیان است.

مقامات عربستان با هدف اقدامات خودسرانه علیه زندانیان سعی دارد تا حق آنها را پایمال کند و دورنگه داشتن آنها از عرصه فعالیت های سیاسی و اجتماعی و حقوقی تا زمانی که ممکن است، ادامه دارد.

 

مقامات سعودی رویکرد سرکوبگرانه و خودسرانه خود علیه مردم این کشور را در سایه تلاش های مستمر برای تحریف واقعیت های به منظور پوشش جنایت ها ادامه می دهد.

 

در همین حال، به نظر می رسد که مقامات این کشور بر ادامه رویکرد سرکوبگرانه خود و نادیده گرفتن محکومیت ها و هشدارهای بین المللی نسبت به وضعیت حقوق بشر در این کشور اصرار دارند.

مقامات عربستان از روش های متعدد برای تحریف واقعیت و سرپوش گذاشتن برای جنایت های سرکوب استفاده می کنند که یکی از برجسته ترین آنها دستیابی به سازمان ها و نهادهای محلی مرتبط با حقوق بشر در این کشور است.

کد خبر 1148408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha