همگان در ایام البیض ماه رجب به تضرع و توسل و توصیه های عبادی مقام معظم رهبری اهتمام داشته باشند

مدیرکل تبیلغات اسلامی استان کرمان با اشاره به لغو مراسم معنوی اعتکاف در اکثر شهرها به دلیل شرایط قرمز کرونایی، بر تضرع و توجه و توسل و قرائت ادعیه تأکید کرد.

حجت الاسلام غلامحسین حقانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان در خصوص اعتکاف ماه رجب گفت: اکثر شهرهای استان کرمان در وضعیت قرمز و ممنوعیت برگزاری مراسم اعتکاف قرار دارند.

 

 

مدیرکل تبیلغات اسلامی استان کرمان با ابراز امیدواری بر اینکه در صورت بهبود وضعیت کرونایی، اعتکاف ماه مبارک رمضان جدی تر برنامه ریزی شود؛ افزود: آگاهی مردم از ویروس کرونا بیشتر و واکسیناسیون نیز انجام شده لذا باید تمهیداتی برای سال های آینده اندیشید که اعتکاف در هر شرایطی برگزار شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه ستاد فعلی مدیریت بیماری کرونا در سطح ملی دغدغه جدی تری نسبت به امورات دینی دارد؛ اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند کسانی شیوه نامه های مراسم دینی برا بنویسند خود نیز دغدغه داشته باشند.

 

 

حجت الاسلام حقانی خاطرنشان کرد: سال گذشته و در پی لغو مراسم اعتکاف به دلیل شرایط کرونایی، مقام معظم رهبری توصیه به خواندن نمازجعفر طیار{در ایام البیض رجب} کردند لذا مردم به این توصیه و نیز توصیه قبلی ایشان مبنی بر خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه توجه کنند.

 

 

وی بر تضرع و توجه و توسل و قرائت ادعیه تأکید کرد و گفت: اعتکاف یک امر شخصی است نه کار اجتماعی، لذا در این شرایط مردم به عبادات شخصی و توسلات توجه کنند.

کد خبر 1148420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha