قصیده ای درباره «واقعه کربلا» در یک کتاب ادبی پاکستانی

یک کتاب ادبی از نویسنده پاکستانی مشهورترین آثار ادبی را گردهم آورده است که قصیده ای درباره کربلا در این کتاب دیده می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از c-karbala، روزنامه پاکستانی «داون» در گزارشی اعلام کرد:  کتاب ادبی شامل مجموعه ای از مشهورترین آثار شعر و داستان های کوتاه منتشر شده به زبان اردو منتشر شده است.

در این گزارش آمده است که  این کتاب با عنوان «حکایت هایی از کراچی» گلچین ادبی است که آن را «طه کهار» رمان نویس پاکستانی مقیم شهر کراچی و فارغ التحصیل دانشکده حقوق از دانشگاه ساوت ولز جمع آوری کرده است.

 

براساس این گزارش،  در میان برگزیده های ادبی موجود در این کتاب، قصیده «کربلا» از شاعر«رومانا مهدی» دیده می شود. این قصیده روایتی تکان دهنده از انفجار انتحاری است که در سال 2009 میلادی موکب عزاداران برای بزرگذاشت وقعه کربلا را هدف قرار داد. این قصیده به ذکر جزئیات این واقعه غم انگیز با تعابیر زیبا و تکان دهنده پرداخته است.

 

این روزنامه پاکستانی اعلام کرد: این کتاب متشکل از سه بخش است که هر بخش مربوط به یکی از نوع های اردو است. اولین بخش شامل مجموعه ای از داستان های کتاب، دومین بخش شامل قصاید شعری و بخش آخر شامل ادبیات روایی است.

در این گزارش آمده است: کهار به معرفی مختصری از ادبای پرداخته است که آثار شان در این کتاب وجود دارد.

کد خبر 1148422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha