برخورداری ۳۰۴ هزار نفر روستایی از آب سالم به همت بسیج سازندگی فارس

قزل سفلی گفت: با اجرای عملیات اجرایی طرح بسیج آبرسانی به ۳۷۳ روستای استان توسط بسیج سازندگی فارس، ۳۰۴ هزار نفر از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسماعیل قزل سفلی»، امروز (دوشنبه 25 بهمن) در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح بسیج آبرسانی به 373 روستای استان فارس توسط بسیج سازندگی که در روستای «بانش» شهرستان بیضا برگزار شد، گفت: این پروژه در 373 روستای استان و در قالب 45 پروژه مجتمع چند روستایی و تک روستایی آغاز شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس افزود: عملیات اجرایی طرح بسیج آبرسانی در 20 شهرستان فارس اجرایی می‌ شود و 84 هزار خانوار و 304 هزار نفر با این طرح ملی از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

جانشین قرارگاه محرومیت ‌زدایی و سازندگی سپاه فجر استان فارس افزود: بیش از 543 کیلومتر خط انتقال و شبکه داخلی آبرسانی اجرا در این عملیات می ‌شود و مدت زمان اجرای هدف گذاری این طرح نیز 30 ماه است.

وی با اشاره به سایر اقدامات این طرح بیان کرد: در این طرح حدود 500 کیلومتر لوله ‌گذاری پلی اتیلن، 35 کیلومتر گالوانیزه و تجهیز 45 حلقه چاه، حفر 15 حلقه چاه، 57 مخزن زمینی، 21 مخزن هوایی و اجرای موتورخانه و پمپاز و 23 کیلومتر برق ‌رسانی نیز عملیاتی می ‌شود.

قزل سفلی تاکید کرد: 564 روستا در استان فارس مشکل آب دارند که با اجرای طرح بسیج ملی آبر‌سانی بخش قابل توجهی از این مشکلات مرتفع خواهد شد.

خاطر نشان می شود، این عملیات همزمان با سراسر کشور و با حضور فرمانده سپاه فجر و حضور مجازی استاندار فارس و سایر مسئولان استانی برگزار شد.

کد خبر 1148478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha