اجرای طرح«قرض ماندگار» از محل صندوق امداد ولایت استان زنجان

صالحی با اشاره به اینکه ۲۸ هزار خانوار با جمعیت ۵۴ هزار و ۵۰۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، گفت: صندوق امداد ولایت نیزاز سال ۹۵ در کمیته امداد راه اندازی شده است که طرح«قرض ماندگار» از محل این صندوق اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیته امداد امروز به عنوان بال عاطفی نظام در حوزه احسان و کمک رسانی فعالیت های مناسبی داشته و جزو استان پیشرو در ترویج فرهنگ خیر و احسان مطرح است.

 

روح الله صالحی ادامه داد: این استان بهشت خیران است و مردم مشارکت خوبی در مشارکت های مردمی دارد در 11 ماهه امسال در بحث کمک های خیرین، 160 میلیارد تومان در بخش های مختلف کمک کردند.

 

وی به نذرواره علوی به عنوان یکی از طرح های کمیته امداد برای بهره گیری از ظرفیت های خیرخواهانه در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در این دوران علیرغم مشکلات ایجاده در اثر کرونا، ظرفیت خوبی برای ارتقاء کمک های مومنانه بود.

 

صالحی به اجرای نذرواره حسینی  در عاشورا و توزیع غذای گرم اشاره کرد و افزود: کمیته براساس رسالتی که دارد توسعه کارهای خیر را در 159 مرکز نیکوکاری در سطح مساجد، محلات، دستگاه ها و ادارات که با کمیته امداد همکاری می کند را به اجرا می رساند.

 

به گفته وی،  تخصصی کردن فعالیت مراکز نیکوکاری در بخش های آموزش، مسکن و اشتغال در دستور کار این نهاد است و تاکنون 55 مرکز نیکوکاری به صورت تخصصی فعالیت می کند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه مرکز نیکوکاری مسجد ابوالفضل(ع) زنجان در این بخش کمک حال کمیته است، افزود: در دو مرکز نیکوکاری استان طرح نذرواره علوی و حسینی به منظور پخت و توزیع غذای گرم فعالیت می کنند.

 

صالحی ادامه داد: ترویج فرهنگ خیر و احسان از دیگر اقدامات کمیته امداد است و مدیریت خیر و احسان در سطح کشور با ایجاد و توسعه شبکه تروبجی مراکز نیکوکاری است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان یادآور شد: در طرح اکرام، ایتام و محسنین فرزند بدون حامی در استان نداریم و میانگین سرانه دریافتی ایتام امروز از محل کمک حامیان یک میلیون و 200 هزار و در طرح محسنین 430 هزار تومان است که بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

 

وی با بیان اینکه کار کمیته امداد تکریمی است و وظیفه داریم خانواده ای که از نظر روحی و اقتصادی بهم خورد با کمک خیرین به یک خانواده توانمند تبدیل کنیم، گفت: در طرح صدقات نیز در استان 103 درصد تحقق برنامه داریم و مبالغ جمع آوری شده از صندوق صدقات براساس نیاز خانواده ها هزینه می شود.

 

صالحی با اشاره به اینکه 28 هزار خانوار با جمعیت 54 هزار و 500 نفر تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، گفت: صندوق امداد ولایت نیزاز سال 95 در کمیته امداد راه اندازی شده است که طرح«قرض ماندگار» از محل این صندوق اجرا خواهد شد.

 

وی در خصوص جزئیات این طرح نیز گفت: در این طرح به میزان سپرده هر یک از خیرین مبلغی از سوی کمیته امداد به عنوان تسهیلات قرض الحسنه تا سقف 10 میلیون تومان به مددجویان پرداخت می شود و تا کنون بیش از 30 میلیارد تومان از محل این طرح تسهیلات پرداخت شده است.

 

 

 

کد خبر 1148487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha