عدالت‌طلبی ویژگی بارز سیره حاکمیتی امام علی (ع) بود

حجت‌الاسلام مهدوی عدالت‌طلبی را از ویژگی‌های بارز سیره حاکمیتی حضرت امیرالمؤمنین (ع) برشمرد و گفت: اساس و سیره حکومت امام علی (ع) بر اساس خدامحوری و مبنای حاکمیتی وی، قرآن و سنت پیامبر اکرم (ص) بود.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت امیرالمؤمنین (ع) اظهار کرد: امام علی (ع) روز ۱۳ رجب سال ۳۰ عام‌الفیل در خانه کعبه متولد شد و همین به عنوان یکی از فضائل خاص وی به حساب می‌آید.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان افزود: حضرت امیرالمؤمنین (ع) نخستين ایمان آورنده به پیامبر اکرم (ص) و اسلام بود و این از نعمت‌های الهی به شمار می‌رود که خداوند در حق وی روا داشت.

 

وی با بیان اینکه امام علی (ع) تحت تربیت حضرت محمد (ص) بزرگ شد اذعان کرد: حضرت امیرالمؤمنین (ع) در لیلة‌المبیت برای حفظ جان پیامبر اکرم (ص)، در بستر ایشان خوابید.

 

حجت‌الاسلام مهدوی انفاق، ایثار مال و جان، شجاعت و جهاد بی‌نظیر را از ویژگی‌های امام علی (ع) برشمرد و تصریح کرد: امیرالمؤمنین (ع) هیچگاه عدالت را فدای مصلحت نکرد.

 

وی به ویژگی‌های حاکمیتی حضرت امیرالمؤمنین (ع) پرداخت و عنوان کرد: اساس و سیره حکومت امام علی (ع) بر اساس خدامحوری و مبنای حاکمیتی وی، قرآن و سنت پیامبر اکرم (ص) بود.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان بیان کرد: امام علی (ع) در گفتار، رفتار و کردار فقط خدای سبحان را مدنظر داشت و تلاش می‌کرد که احکام و نور الهی‌ را در قالب احکام‌ اسلامی در کالبد جامعه بدمد.

 

وی خاطر نشان کرد: عدالت‌طلبی از ویژگی‌های بارز سیره حاکمیتی حضرت امیرالمؤمنین (ع) به شمار می‌رود که این عدالت‌طلبی، زبانزد خاص و عام است.

 

کد خبر 1148580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha