گلستانی ها سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز مرد را جشن گرفتند

اهالی گلستان شامگاه دیشب و امروز و در سالروز میلاد امیرالمومنین حضرت علی (ع) با برگزاری مراسم جشن و سرور در جای جای مختلف استان این عید مذهبی را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، شامگاه دیشب دوشنبه و در ۱۳ رجب المرجب گلستان غرق جشن و سرور بود. در  سالروز ولادت حضرت علی(ع) خیابان ها و میدان های اصلی شهرها، سر در ادارات، ارگان ها، مساجد و حسینیه ها در گلستان با پارچه نوشته های تبریک میلاد امام علی (ع) تزئین و چراغانی شد.

 

تعداد زیادی از جوانان گلستانی دیشب را برای آغاز زندگی مشترک خود انتخاب کرده اند و شهر و روستاهای گلستان مملو از ماشین های عروس بود.


اهالی گلستان با حضور در بقاع متبرکه، حسینیه ها و مساجد با برگزاری جشن و پخش نقل و شیرینی، ارادت خود را به حضرت امیرالمومنین علی (ع) را نشان دادند.

 

آئین معنوی اعتکاف نیز همزمان با ۱۳ ماه رحب برگزار می شود.

 

اعتکاف، از جمله عبادت‌های مستحب است که فرد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد.

 

اعتکاف فرصت و مجالی برای رسیدگی به اعماق وجودی و نفس انسانی است تا بدون دلواپسی از کارهای انجام نشده و وابستگی های روز­مره، به پرورش جسم و جان بپردازیم.

 

آئین اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب همزمان با ایام البیض همه ساله در مساجد و تکایای سراسر کشور برگزار می شد که به سبب شرایط کرونایی به صورت غیرحضوری و در منازل برگزار خواهد شد.

 

رئیس ستاد مردمی اعتکاف گلستان گفت: پویش «فرصت انس» با همکاری تبلیغات اسلامی گلستان ویژه افرادی که برای حضور در مراسم اعتکاف ماه رجب با محدودیت‌های کرونایی روبرو هستند، راه‌اندازی شد.

 

حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: پویش «فرصت انس» با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی ویژه افرادی که برای حضور در مراسم اعتکاف دهه رجب با محدودیت‌های کرونایی روبرو هستند، در گلستان راه‌اندازی شد.

 

رئیس ستاد مردمی اعتکاف گلستان گفت: ستاد مرکزی اعتکاف با توجه به اینکه تجمع در شرایط کرونایی محدودیت دارد و در روزهای اعتکاف عاشقان نمی‌توانند دور یکدیگر جمع شده و عبادت کنند، پویش سراسری فرصت انس را راه‌اندازی کرده است.

 

وی ادامه داد: این پویش دارای ۶ مرحله روزه‌داری در روزهای ۱۳ الی ۱۵ ماه رجب، استغفار و استغاثه به درگاه خداوند متعال و توسل به اهل بیت (ع)، تلاوت قرآن کریم، انجام اعمال ام داود در روز ۱۵ ماه رجب، خواند نماز جعفر طیار در روزهای ۱۳ الی ۱۵ ماه رجب بنا بر توصیه مقام معظم رهبری است که این عبادات به پیشگاه مقدس حضرت صاحب الزمان (عج) هدیه خواهد شد.

 

گلستان بین دو قطب گردشگری شمال و زیارتی مشهد قرار دارد و هر سال مسافران نوروزی بسیاری از اقصی نقاط کشور به این خطه سفر کرده و یا از آن گذر می کنند.


این استان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب مختلف هستند.

 

کد خبر 1148605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha