تحقق شهر هوشمند از الزامات ضروری مقابله با فساد و رانتخواری است

عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: از جمله الزامات و پیش نیازهای مقابله با فساد و رانتخواری در امر مدیریت شهری، تحقق شهر هوشمند است.

مهندس مصطفی سعادت طلب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با بیان اینکه از جمله الزامات و پیش نیازهای مقابله با فساد و رانتخواری در امر مدیریت شهری، تحقق شهر هوشمند است. اظهار داشت: شکل گیری شهر هوشمند زمینه لازم را فراهم می کند تا مدیران و مسئولان در امر خدمت رسانی به عموم شهروندان موفق باشند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه قم افزود: مقابله بهتر و مؤثرتر با فساد و رانتخواری در مدیریت شهری، از جمله آثار و برکات بسیار چشمگیر تحقق شهر هوشمند و جدیت در این باره است.

 

وی خاطرنشان کرد: البته آن چه مهم است این که بدانیم به منظور شکل گیری شهر هوشمند می بایست تمام شاخصه ها در این زمینه به درستی مورد توجه قرار گیرد، اعم از مباحث مرتبط با ساخت و ساز و شهرسازی، ترافیک، آلودگی هوا و غیره به نحوی که ضمن توجه به همه ظرفیت ها از تک بُعدی نگری در این باره پرهیز شود.

 

سعادت طلب همچنین با اشاره به این که طی سال های اخیر ، اقدامات خوبی به منظور تحقق زیرساخت های شهر هوشمند در کلان شهر قم صورت گرفته است، گفت: البته شهرداری به عنوان محور این بحث، از ابتدا به فکر بوده، هر چند شاید عملکرد ایده آلی نداشته اما به هر حال پیشنهادهای خوبی مورد توجه قرار گرفته و تا حدی نیز برخی از آن ها به مرحله اجرا درآمده است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه قم ابراز امیدواری کرد: حرکت های شکل گرفته در راستای تحقق شهر هوشمند با قوت ادامه پیدا کرده و به یک جریان مستمر تبدیل شود.

کد خبر 1148661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha