آغاز عملیات اجرایی چهارمین مجتمع گردشگری کویر مرنجاب آران و بیدگل

عملیات اجرایی احداث چهارمین مجتمع گردشگری واقع در کویر مرنجاب شهرستان آران و بیدگل همزمان با میلاد با سعادت امیرالمومنین علی(ع) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، همزمان با میلاد با سعادت امیرالمومنین علی(ع) عملیات اجرایی احداث چهارمین مجتمع گردشگری واقع در کویر مرنجاب شهرستان آران و بیدگل با حضور دکتر علیرضا ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان،فرماندار و جمعی از مسئولین محلی  آغاز شد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در حاشیه آیین کلینگ زنی این پروژه گفت: چهارمین مجتمع گردشگری در کویر مرنجاب در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع با زیر بنای ۸۵۰ متر مربع  با حجم سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی  احداث می شود.

 

سید حسین چاکری بادی افزود: با احداث و بهره برداری از این پروژه زمینه اشتغال ۱۰ نفر به صورت مستقیم فراهم خواهد شد و اسکان گردشگران در کویر به تعداد ۷۰ نفر افزایش خواهد یافت.



وی در ادامه اظهار داشت:  اقامتگاه، محل کمپ چادری، رستوران، قهوه‌خانه سنتی، محل بازی کودکان، نمازخانه، پیست شترسواری و سافاری از جمله بخش‌های این مجتمع گردشگری خواهد بود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل با اشاره به استقبال این اداره از طرح‌های گردشگری در نقاط مختلف شهرستان آران و بیدگل برحمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاران این حوزه تاکید کرد.

 

کویر مرنجاب با بیش از ۵۰ کیلومتر جاده خاکی در شمال شهرستان آران و بیدگل از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه‌ی نمک آران و بیدگل، از شرق به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر، از غرب به کویر مسیله و دریاچه‌های نمک حوض سلطان و حوض مره منتهی می‌شود. کویر مرنجاب از تپه‌های شنی زیادی تشکیل شده است و برخلاف آنچه که از کویر تصور می‌شود، پوشش گیاهی و جانوری بسیار غنی ای دارد.

 

شهرستان آران و بیدگل با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان اصفهان و ۲۱۵ کیلومتری از مرکز این استان و ۶ کیلومتری شمال شهر کاشان واقع است./

کد خبر 1148664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha