نیاز تبیین جایگاه امام علی(ع) در جامعه احساس می شود/ جهاد تبیین خط مقدم نظام

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به جایگاه شخصیتی و رهبری و ولایی امیرالمومنین گفت: نیاز تبیین جایگاه امام علی(ع) در بین آحاد جامعه به نسل جدید احساس می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان‏، حجت الاسلام «حسین قاسمی« در جشن سالروز ولادت حضرت علی(ع) پرسنل پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی به جایگاه مولای شیعیان و شرایط امروز کشور اشاره کرد و اظهارداشت: بنا به فرمایش رسول گرامی اسلام کسی که یکی از فضائل حضرت علی(ع) بیان کند گناه زبان او بخشیده و افرادی که در مجلس و نشستی فضائل آن حضرت را بشنود، گناهانی که از طریق شنیدن مرتکب شده مورد عف قرار می گیرد.

 

رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش توپخانه شهید علی صیاد شیرازی اصفهان افزود: شان و منزلت حضرت علی(ع) در مباحث زیاد و متعددی و بر اساس آیات و روایات زیادی بیان شده و همه دریایی از معارف است که بشر توان نوشتن و گفتن را ندارد و با الگوگیری از ابعاد زندگی ایشان به سعادت می رسد.

 

وی با اشاره به جایگاه شخصیتی و رهبری و ولایی امیرالمومنین تصریح کرد: نیاز تبیین جایگاه امام علی(ع) در بین آحاد جامعه به نسل جدید احساس می شود و برای آن باید کار و فعالیت های متعددی را به گونه ها و هنر مختلف انجام داد.

حجت الاسلام قاسمی اضافه کرد: نعمت ولایت آن حضرت برای شیعیان بسیاری ارزشمند بوده و باید برای آن سرمایه گذاری و شکرگزاری عملی انجام داد.

 

*جهاد تبیین خط مقدم و ضرورت نظام

 

وی در بخشی از سخنان خود به توصیه رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین در کشور اشاره کرد و اذعان داشت: جهاد تبیین خط مقدم نظام و ماموریتی برای همگان و دلسوزان این انقلاب است تا ارزش ها و مبانی اصیل را تشریح کنند.

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان های اصفهان‏، یزد و چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عدم تبیین و بیان مبانی واقعی اسلامی و انقلابی موجب انحراف در  دین و مسائل اعتقادی و ارزشی می شود و آنگاه دشمن از این شرایط برای اهداف خود استفاده می کند.

 

وی مظلومیت حضرت علی(ع) را نبود همین تبیین در آن دوره و پس آن بیان کرد و یادآورشد: خوارج، بنی امیه و بنی عباس و  تمامی دشمنان اسلام نگذاشتن واقعیت به گوش مردم برسد و اینگونه فرزندان آن امام به شهادت رسیدند و واقعه ای مثل کربلا رقم خورد.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه ناشناختگی مردم و نبود آگاهی باعث بی توجه به همراهی با امام حسین(ع) و خارجی خواندن آن حضرت شد، گفت: حضرت زینب(س) به خوبی آن واقعه و ابعاد مختلف حادثه را تبیین و سیر زندگی خود و برادرانش را تبیین کرد و این موضوع باعث بیداری مردم و پایداری آن قیام شد و امروز ما با گذشت هزاران سال از قیام کربلا اما شاهد عزاداری و زنده بودن آن جریان هستیم.

 

وی اضافه کرد: در درون کشور هم اگر تبیین دستاوردهای نظام صورت نگیرد آنگاه شاهد مشکلات زیادی مثل سو استفاده دشمن خواهیم بود و آنان مشکلات کوچک را بزرگ و اقدامات را انکار می کنند.

کد خبر 1148671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha