تحول در علوم انسانی نیازمند گفتمان سازی نخبگان حوزه و دانشگاه است

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: از جمله مهم ترین بایسته ها و الزامات در راستای ایجاد تحول مطلوب در علوم انسانی، گفتمان سازی از سوی نخبگان حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام دکتر کریم خان محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم گفت:از جمله مهم ترین بایسته ها و الزامات در راستای ایجاد تحول مطلوب در علوم انسانی، گفتمان سازی از سوی نخبگان حوزه و دانشگاه است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: در راستای دست یابی به اهداف تحولی در این زمینه نیازمند تقویت فعالیت های علمی و پژوهشی هستیم و در این خصوص باید حوزه و دانشگاه با جدیت و برنامه ریزی بهتر عمل کنند.

 

وی افزود: یکی از مهم ترین الزامات در مسیر تحول، علاوه بر اهمیت دادن به مقوله پژوهش و تولید علم، لزوم اولویت گذاری است و این که کارشناسان و صاحب نظران رشته های علوم انسانی از مسایل اصلی و مورد نیاز جامعه غفلت نکنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: یکی از اشکالات وارد به بسیاری از رشته های علوم انسانی این است که خروجی آن ها چندان ناظر به نیازهای اصلی جامعه نیستند و پژوهش های آن ها بعضاً نمی تواند به مسایل مهم و کلیدی پاسخگو باشد.

 

وی افزود: به عقیده بنده اگر این مشکل حل شده و خروجی ها ناظر به نیازها و اولویت های اصلی جامعه باشد، در بسیاری از حیطه ها و عرصه ها معضلات و بحران های جامعه ما حل شده و یا کاهش می یابد.

 


خان محمدی خاطرنشان کرد: پژوهش ها به خصوص در عرصه علوم انسانی باید مساله محور و معطوف به حل مشکلات باشد، ضمن آن که بن مایه های آن ها می بایست معطوف به فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد.

کد خبر 1148690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha