ترخیص ۲ قلوهای زاهدانی از بخش بحران کووید

دوقلوهای خردسال زاهدانی که در بخش کووید-۱۹بستری بودند با حال عمومی مناسب از بیمارستان ترخیص شدند

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این مطلب گفت: این ۲ کودک ۵ ماهه از ۲ روز قبل بدلیل علائم عمومی کرونا در بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) بستری شده بودند و به لطف خدا و با تلاش کادر درمان امروز با حال عمومی مناسب ترخیص شدند.

 

دکتر سید محمد هاشمی شهری گفت: مادر این ۲ کودک سابقه تزریق واکسن نداشته است.

 

وی با اشاره به افزایش سهم کودکان و نوجوانان از کل مبتلایان در موج جدید همه گیری گفت: از ابتدای بهمن ماه تا کنون بیش از ۴۰ درصد مبتلایان را افراد زیر ۳۰ سال تشکیل می دهند و این در حالی است که در موج تابستانی سهم این گروه سنی از کلّ مبتلایان کمتر از ۲۰ درصد بود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام این نکته که از ابتدای بهمن ماه ۱۴۰۰ تا کنون ۱۲ کودک و نوجوان زیر ۱۲ سال در بخش کووید-19 بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) زاهدان بستری شدند گفت: خوشبختانه ۶ نفر ازاین کودکان با حال عمومی مناسب ترخیص شده اند و روند درمان ۵ نفر دیگر نیز در بیمارستان ادامه دارد امّا در کمال تاسف روز گذشته خبر درگذشت ناگوار یکی از کودکان عزیز ۳ ماهه با نتیجه مثبت آزمایشگاهی کوووید-19 را اعلام کردیم.

 

دکتر غلامرضا سلیمانی، فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان نیز گفت: در شرایط فعلی اعمال قرنطینه معکوس برای کودکان یک ضرورت است.

 

وی افزود: این روزها شاهد چرخش گسترده ویروس اومیکرون در جامعه هستیم و بهمین دلیل علاوه بر افراد سالمند، مادران باردار و مبتلایان به بیماری های مزمن مانند دیابت و فشار خون لازم است تا کودکان خردسالی که امکان استفاده از ماسک و یا امکان دریافت واکسن را ندارند هم از تجمعات انسانی دور نگه داریم.

 

به گفته دکتر سلیمانی این روزهای به هیچ وجه زمان مناسبی برای برپائی دور همی های خانوادگی، مسافرت های تفریحی، بازار گردی و امثال آن نیست و کودکانی که به سن واکسیناسیون کرونا نرسیده اند و نمی توانند ماسک بزنند قربانیان اصلی این برنامه ها هستند.

 

شایان ذکر است با وجود آغاز واکسیناسیون کودکان بالای ۵ سال در مراکز تجمیعی استقبال مردم استان از این خدمت ارزشمند پیشگیرانه قابل قبول نبوده است.

 

علاوه بر این میزان استقبال گروه سنی بالای ۱۸ سال استان از نوبت های دوم و سوم نیز مناسب نیست و تنها ۶۸ درصد از افراد بالای۱۸ سال دز دوم واکسن و فقط ۲۲ درصد از آنان دز سوم واکسن کرونا را دریافت نموده اند. 

 

این در حالی است که همه شواهد علمی از تاثیر قابل توجه واکسن در پیشگیری از بروز، ابتلاء به موارد شدید و مرگ و میر ناشی از این ویروس حکایت دارد.

 

روز گذشته وزیر بهداشت نیز با درخواست از مردم برای خودداری از حضور در اجتماعات غیرضروری، بر تزریق سه دُز کامل واکسن تأکید کرد و گفت: ثابت شده کسانی که سه دُز واکسن را دریافت می‌کنند تا ۸۵ درصد دچار بیماری‌های شدید کرونا نمی‌شوند و می‌تواند آنها را در مقابل بیماری محافظت کند.

کد خبر 1148702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha