ایجاد زیرساخت های فرهنگی در شهرک مهرگان نیازمند عزم همگانی است

فائزی گفت: مسئله مهم کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در مهرگان، عزمی همگانی و مدیریتی جهادی را می طلبد و در این مسیر هیچ گونه اهمال و تعلّلی از هیچ مسئولیتی پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، «محمدحسین فائزی» در حاشیه بررسی اوضاع فرهنگی منطقه محروم مهرگان در دیدار با هیئت امناء مسجد موسی بن جعفر این شهرک بیان کرد: مهرگان یکی از ظرفیت های مهم انسانی در استان است که باید از این ظرفیت مهم و موثر، در افزایش کارآمدی، توسعه و رونق بخش های مختلف استانی بهره برد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: بُعد مسافت ۱۵ کیلومتری مهرگان تا مرکز استان نباید مانع خدمت رسانی مناسب و متناسب با تراکم جمعیت این منطقه شود، متأسفانه در سال های اخیر توجه کافی به مهرگان صورت نگرفته و این بی توجهی، مشکلات عدیده ای را برای استان ایجاد کرده است.

 

 

وی افزود: مسئله مهم کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در مهرگان، عزمی همگانی و مدیریتی جهادی را می طلبد و در این مسیر هیچ گونه اهمال و تعلّلی از هیچ مسئولیتی پذیرفتنی نیست.

 

فائزی با بیان اینکه نباید به اجرای طرح های موقت و تسکین دهنده ی مقطعی بسنده کرد، تاکید کرد: همه ما مسئولان در کاهش و یا افزایش آسیب‌های اجتماعی و گرفتاری جوانان و نوجوانان به دام های مختلف، نقشی مستقیم و انکارناپذیر داریم.

 

وی گفت: در کنار اقدامات موثر و بی نظیری که هیئت امنای مسجد در کنار جوانان مومن و خواهران و برادران مسجدی در رفع بیکاری، ایجاد اشتغال برای افراد آسیب پذیر و به خصوص زیر پوشش قراردادن خانواده های نیازمند انجام می دهند، نقاط قوت مهرگان هم باید شناسایی شود و روی این مزیت‌ها و فرصت ‌ها برنامه‌ ریزی و سرمایه ‌گذاری شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: اشراف بر دارایی‌های مهرگان، ما را در توزیع عادلانه منابع فرهنگی و مدیریت بهره ورانه کمک می کند.

 

وی تصریح کرد: معرفی کاستی ها و امکانات اولیه ی مهرگان نشان می دهد که کدام مسئول کوتاهی کرده و کدام یک خدمت کرده است.

 

فائزی یادآور شد: احاطه دقیق به ایرادها و ظرفیت های موجود و سپس ارائه راهکارهای مناسب و عملیاتی توسط امام محله می تواند ما را در رسیدن به نقطه مطلوب که رفع محرومیت ها و ارتقاء شاخص های فرهنگی است کمک شایانی کند.

 

کد خبر 1148720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha