دومین جشنواره سالانه «منجی» در گیلان برگزار می شود

حجت الاسلام پورابراهیم از برگزاری دومین جشنواره سالانه «منجی» در گیلان خبرداد و گفت: این جشنواره همزمان با میلاد امام زمان(عج) به‌منظور ترویج فرهنگ مهدویت و تاثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی اسفند امسال برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام «سلیمان پورابراهیم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه نخستین جشنواره فرهنگی هنری منجی سال گذشته در گیلان برگزار شد اظهارکرد: در این جشنواره که با هدف خلق تولیدات با محوریت دینی جهت نشر در فضای مجازی برگزار شد، ۱۸۰ اثر در چهار بخش شعر، خوشنویسی، کتابخوانی الکترونیک  و تالیف کتاب به دبیرخانه ارسال شد.

 

دبیر جشنواره سالانه منجی با بیان اینکه امسال شاهد برگزاری دومین دوره این جشنواره خواهیم بود از انتشار فراخوان آن خبرداد و افزود: این جشنواره همزمان با میلاد امام زمان، حضرت مهدی(عج) به‌منظور ترویج فرهنگ مهدویت و تاثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی اسفند امسال برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره به صورت غیررقابتی بوده و هدف اصلی تولید محتوا مرتبط با مهدویت و نشر آن در فضای مجازی است تصریح کرد: در تلاشیم تا به این بهانه ضمن تقدیر و حمایت از تولیدکنندگان محتوا در زمینه مهدویت، بانک اطلاعاتی از فعالان و هنرمندان مروج فرهنگ مهدویت تهیه کنیم.

 

پورابراهیم بخش‌های این جشنواره را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: بخش پژوهشی شامل مقاله، تحقیق و تالیف کتاب، آثار ادبی مشتمل بر شعر، دلنوشته، متن ادبی، داستان، هنرهای نمایشی و سینمای در قالب تئاتر، فیلم کوتاه و بلند و هنرهای ترسیمی و تجسمی در بخش‌های خوشنویسی، عکاسی، طراحی، نقاشی و مجسمه سازی از بخش‌های جشنواره مذکور است.

 

وی با اشاره به بخش رسانه‌ای این جشنواره ادامه داد: تولیدات رسانه‌ای مشتمل بر خبر، گزارش، سرمقاله و یادداشت، تولیدات چند رسانه‌ای شنیداری و دیداری در قالب‌های پادکست، پوستر و تایپوگرافی، اینفوگرافی، موشن گرافیک از دیگر بخش‌های دومین جشنواره سالانه منجی است.

 

پورابراهیم آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۰ اسفند سال جاری اعلام کرد و اذعان داشت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود رابه نشانی دبیرخانه جشنواره واقع در رشت، میدان شهدای ذهاب (شهرداری)، ابتدای خیابان سعدی، مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص)، طبقه دوم، اتاق ۲۰۷ ارسال کرده و یا با شماره تلفن ۳۳۲۲۶۴۱۳-۰۱۳  تماس حاصل نکنند.

 

گفتنی است، این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با مشارکت ستاد اقامه نماز، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) گیلان، موسسه فرهنگی و هنری صبح قلم گیل در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1148768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha