غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر امامزاده قاسم(ع) آران و بیدگل

همزمان با میلاد امام علی(ع) در آیینی حرم مطهر ضریح مطهر امام زاده قاسم بن علی النقی(ع)در آران و بیدگل با حضور نماینده ولی فقیه در منطقه و زائران و مجاوران حرم مطهر غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، همزمان با میلاد امام علی(ع) در آیینی با حضور زائران و مجاوران، ضریح مطهر باب المراد حضرت قاسم ابن امام علی النقی علیهم السلام غبارروبی و عطرافشانی شد.

 

در این مراسم که با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه منطقه برگزار شد، خادمان آستان مقدس پس از قرائت اذن دخول، اقدام به جمع آوری نذورات و زدودن غبار از  مطهر فرزند امام هادی (ع) کردند.

 

در این مراسم که با اجرای آداب زیارت همراه بود، بخش های داخلی ضریح و دیواره های اطراف بقعه متبرکه، با گلاب ناب شستشو داده شد و نذورات زائران که با عشق و شور در هم آمیخته و در این قطعه بهشتی از خاک، جلوه ای از ارادتمندی به ساحت فرزند امام هادی(ع) را متجلی ساخته بود، جهت هزینه در امور فرهنگی و عمرانی حرم مطهر جمع‌آوری شد.

همچنین مداح اهل بیت عصمت و طهارت محمد خداترس اشعاری را در مدح و منقبت ائمه اطهار و امام علی(ع) قرائت کرد و یکی از قاریان به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت.

 

شهرستان آران و بیدگل به عنوان مأمن اهل بیت(ع) و مرکز گردشگری مذهبی استان اصفهان در شمالی ترین نقطه این استان و یکصد کیلومتری شهر مقدس قم واقع است و تعداد ۷۰ امامزاده عظیم الشان در ۴۲ بقعه متبرکه این شهرستان مدفون شده است،/

کد خبر 1148817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha