باید موانع جذب دانش آموزان به حوزه های علمیه رفع شود

امام جمعه جاجرم، بر رفع موانع جذب دانش آموزان به حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: باید با کسانی که برای پذیرش در حوزه، اخلال ایجاد می کنند، به جد برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام «هادی هوشمندنژاد» امروز چهارشنبه در نشست قرارگاه شهرستانی ائمه جمعه شهرستان های گرمه و جاجرم و حوزه علمیه و نهادهای فرهنگی و آموزشی با محوریت جذب و پذیرش طلبه در حوزه های علمیه گفت: ظرفیت نهاد امامت جمعه در اختیار حوزه های علمیه هست.

 

امام جمعه جاجرم با بیان اینکه درمان آسیب‌های اجتماعی و مشکلات خانواده در حوزه علمیه است، افزود: باید از ظرفیت پایگاه های بسیج هم برای پذیرش و جذب در حوزه علمیه استفاده کرد.

 

وی بر رفع موانع و سدهایی که بر سر راه جذب دانش آموزان به حوزه علمیه وجود دارد، تأکید کرد و گفت: باید با کسانی که برای پذیرش در حوزه، اخلال ایجاد کرده و اهداف دشمن را در این موضوع دنبال می کنند، به جد برخورد شود.

 

حجت الاسلام «یحیی حسام» امام جمعه بخش درق هم گفت: دانش آموزانی در دهه اخیر وارد حوزه های علمیه شدند که یا معدل بالا در دوران تحصیل داشتند و یا کسانی بودند که با قبولی در رشته های بسیار خوب در دانشگاه، اما حوزه علمیه را انتخاب کردند.

 

وی تأکید کرد: باید از ظرفیت امامت جمعه برای تبلیغ حوزه های علمیه برای دانش آموزان در بستر شاد و فضای مجازی استفاده کرد چراکه بسیار اثر بخش است.

 

حجت الاسلام «ابوالقاسم تاتاری» امام جمعه شهرستان گرمه هم بر مسئله درس اخلاق در حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: در ورودی‌های حوزه های علمیه باید بر مسئله اخلاص و تقوای طلبه ها توجه و مراقبت شود.

 

حجت الاسلام «نعمت‌الله  آزموده» مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی هم با بیان اینکه هزارو 170 مسجد داریم که فقط 640 مسجد روحانی دارد، کمبود روحانی را یک معضل و مسئله جدی و مهم دانست.

 

وی با بیان اینکه در مدارس استان با کمبود روحانی مواجه هستیم، گفت: شبهات برای پذیرش  دانش آموزان در حوزه های علمیه باید  پاسخ داده شود.

 

حجت الاسلام آزموده بر تعامل آموزش و پرورش با حوزه های علمیه تأکید کرد و افزود: آموزش و پرورش با معرفی دانش آموزان نخبه و برتر به حوزه و شرکت آنان در کارگاه های یک روزه برای آشنایی بیشتر با حوزه علمیه و ایجاد بستر پذیرش آنان در حوزه می تواند همکاری کند.

 

حجت الاسلام «مهدی مهرپویان» معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی هم گفت: دو مجموعه که مسئله مهم انسان سازی را بر عهده دارد، اول خانواده و بعد مدرسه است.

 

وی با بیان اینکه بحث آموزش و پرورش که پرورش همان «یزکیهم» یعنی انسان سازی است، اظهارکرد: دشمن نیز همین مسئله را مورد حمله خود قرار داده و به عنوان مثال با طرح مسئله 2030 در آموزش و پرورش می خواهد از این نقطه به ما ضربه بزند.

 

 

کد خبر 1148854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha