کردستان ۰.۶ درصد سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است

رئیس سازمان صمت کردستان گفت: کردستان به لحاظ سرمایه‌گذاری در واحدهای صعتی یاد شده چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است که ۰.۶ درصد سرمایه‌گذاری صنعت کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمد دره‌وزمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در جلسه شورای اشتغال استان اظهار کرد: اشتغال مستقیم اصلی در حوزه صنعت طبق مجوزهایی که صادر می‌شود 14 هزار و 500 نفر  و اشتغال اسمی 18 هزار و 900 نفر است.

 

وی بیان کرد: در استان کردستان 960 واحد صنعتی جود دارد که یک و نیم درصد واحدهای صنعتی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اعلام کرد: کردستان به لحاظ سرمایه‌گذاری در واحدهای صعتی یاد شده چهار هزار و 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است که 0.6 درصد سرمایه‌گذاری صنعت کشور را به خود اختصاص داده است.

 

دره‌وزمی تصریح کرد: متوسط سرمایه‌گذاری برای هر شغل در حوزه صنعت در استان کردستان  تا امروز 220 میلیون تومان بوده و در کشور280 میلیون تومان بوده است.

 

وی با بیان اینکه متوسط سرمایه‌گذاری برای هر واحد صنعتی در کشور 10 میلیارد تومان است، افزود: متوسط سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی استان 4 میلیارد و 300 میلیون تومان است.

 

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآورشد: سرانه سرمایه‌گذاری صنعتی در استان 26 میلیون ریال است یعنی به ازای هر کردستانی 2 میلیون و 600 هزار تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان انجام شده که در کشور این رقم به ازای هر نفر هشت میلیون و 200 هزار تومان است.

 

وی بیان کرد: سرانه اشتغال صنعتی به ازای هر یک‌هزار نفر در استان کردستان 12 نفر و در کشور 29 نفر است.

 

دره‌وزمی تصریح کرد: 55 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه صنعتی در استان بیش از 6 هزار نفر شغل ایجاد می‌کند بنابراین باید تلاش جمعی و همدلی لازم در این راستا صورت گیرد.

کد خبر 1148866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha