لزوم معادل سازی برای ارتقای مدیران زیارتی

حجت الاسلام نواب با توجه به خواسته کارگزاران، مدیران و... برای ارتقای مدیران کاروان های زیارتی گفت: با توجه به ضوابط و چارچوب ها داشتن مدرک را نمی توان نادیده گرفت اما امکان معادل گیری در این زمینه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند، حجت الاسلام «عبدالفتاح نواب» پیش از ظهر امروز (27 بهمن) در نشست صمیمی با روحانیون و کارگزاران حج و زیارت خراسان جنوبی در بیرجند با توجه به خواسته کارگزاران و مدیران مبنی بر ارتقای مدیران کاروان های زیارتی اظهار داشت: با توجه به ضوابط و چارچوب ها داشتن مدرک را نمی توان نادیده گرفت اما امکان معادل گیری در این زمینه وجود دارد.

 

وی در خصوص افزایش هزینه ها و نقل و انتقال فیش های حج تمتع در استان، افزود: عدم انتقال فیش در استان‌های مختلف، یک فلسفه اجرایی و اداری دارد.

 

به گفته وی در زمان برنامه ریزی برای مراسم حج، باید تعداد کاروان ها، حجاج و... مشخص باشند به همین منظور برای اجرای چارچوب ها این اقدام ممنوع شد تا مشکلی برای خود کارگزاران پیش نیاید، اما با این وجود مشکلات مطرح شده پیگیری می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه وظیفه ما خدمتگزاری به زائر و جامعه است، افزود: در برخی شرایط رضایت زائرین بیشتر بوده و در برخی شرایط کمتر اما افراد، دیدگاه، روحیات و تقاضاها آنان در دریافت خدمت در شرایط مساوی متفاوت است.

 

حجت الاسلام نواب در خصوص این مهم که حق الزحمه شرکت‌های خدماتی و زیارتی در چند سال گذشته تغییر نکرده است و حق الزحمه آنان تکاپوی مخارج آنان را ندارد این مهم را  یک حقیقت دانست و با بیان اینکه برخی آزادبرها دید ارزشی دارند و هدفشان خدمت به زائرین است، یادآورشد: افزایش حق الزحمه بر سرانه زائر هم اثر گذار است و باید با آزادبرها رقابت کنید.

 

وی کاهش سطح خدمات را حق الناس دانست و گفت: نمی توان خدمات را کاهش داد اما به دنبال بررسی مشکلات برای حل آن هستیم.

 

حجت الاسلام نواب در زمینه راه اندازی مدرسه حج در استان گفت: کاروان‌های شیعه و اهل سنت در خصوص بهره‌برداری از مسائل یکنواخت هستند و همه افرادی که شهروند جمهوری اسلامی هستند باید در برنامه‌ها به آنان توجه شود و در حال حاضر برای شیعیان مدارس حج نداریم اما برای برادران اهل سنت مدرسه راه اندازی شده است.

 

وی برای راه اندازی مدرسه حج در استان خواستار شروع کار به صورت غیر رسمی در این زمینه شد و گفت: زمان را از دست ندهید.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مداحان بسیار اثرگزاری داریم، یادآور شد: تاثیرگذاری روحانیون با توجه به مطالعات و تحصیلات آنان بیشتر است.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص بالا رفتن سن مدیران هم گفت: این موضوع در دوران کرونا مورد ارزیابی قرار نگرفته و بعد از دوران کرونا مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و بیش از 200 نفر از روحانیون سازمان در دوران کرونا فوت کردند.

 

حجت الاسلام نواب در ادامه سخنان خود، با بیان اینکه ادب و علم باید با هم همراه باشند، افزود: ارزش انسان به داشتن ادب به همراه علم است و خداوند انسان را طوری خلق کرده که قدرت افزایش علم خود را تا پایان عمر داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه امام راحل تا آخر در حال خودسازی بودند، گفت: در حوادث مختلفی که برای ما پیش می‌آید نیاز به خودسازی خود داریم، در همین بیماری کرونا افرادی که خودسازی کرده بود هرگز هراس نداشتند و آمادگی لازم را داشتند.

 

وی افزود: امروز برخی کشورهایی اروپایی شعور و معرفت ندارند و می‌بینند که ملت‌ها زیادی در گرسنگی به سر می‌بردند با این حال جلوی درمان، دارو و همه چیز را می‌گیرند، این تنها شامل کشورهای غیر اسلامی نیست و برخی کشورهای اسلامی هم همین گونه هستند.

 

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی با وجود محرومیت از لحاظ سفرهای زیارتی به تناسب جمعیت سومین استان کشور بعد از یزد و قم است، گفت: با توجه به محدودیت ها با همکاری خراسان رضوی و شمالی زائران استان از مشهد به عتبات عالیات اعزام می شوند.

 

«ابوالفضل نوفرستی» با اشاره به فعالیت 40 دفتر زیارتی در استان و هزار و 400 کارگزار زیارتی افزود: با وجود محرومیت و محدودیت ها مردم استان عشق وافری برای سفر به عتبات عالیات دارند.

 

حجت الاسلام «مجتبی اوحدی» مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان هم ضمن تقدیر از حضور نماینده ولی فقیه سازمان حج و زیارت به استان از خواسته های کارگزاران، دفاتر زیارتی و... به راه اندازی کتابخانه حج، مدرسه حج، پژوهشکده و تعامل با دانشگاه های استان، ارتقای روحانیون از عتبات به عمره که مشکل مدرک دارند، اشاره کرد.

 

 

 

کد خبر 1148874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha