سال ۱۴۰۱ فرصت موثری برای ایجاد اشتغال در حوزه صنعت ساختمان است

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: سال ۱۴۰۱ به لحاظ تعهدات دولت در ساخت واحدهای مسکونی، فرصت موثری برای ایجاد اشتغال در حوزه صنعت ساختمان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سید جمیل احمدی مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان در جلسه شورای اشتغال استان اظهار کرد: اگر اشتغال ایجاد کنیم اما نیروی انسانی توانمند نداشته باشیم در صیانت اشتغال کاری نکرده‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های توسعه اقتصادی و ماندگاری اشتغال، نیروی کار ماهر است، افزود: آموزش‌های مهارتی از راههای توانمندسازی نیروی انسانی است که باید مورد توجه باشد.

 

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست واحدهایی که مجوز و یا تسهیلات دریافت می‌کنند باید یک پیوست مهارتی نیز داشته باشند تا به تناسب ایجاد واحد، نیروی انسانی ماهر مورد نیاز مشغول به کار شوند.

 

احمدی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه دولت تعهد ساخت یک میلیون واحد مسکونی را در کشور دارد، سال آینده فرصت خوبی در حوزه صنعت ساختمان ایجاد می‌شود.

 

وی بیان کرد: کارگر صنعت ساختمان پروانه مهارت دریافت می‌کند و به کمک کانون انجمن صنفی کارگران، کارگران صنعت ساختمان استان شناسایی شده‌اند اما در چند سال اخیر سهمیه‌ بیمه‌ای برای کارگران صنعت ساختمان به استان ابلاغ نشده است بنابراین فعالیت کارگر با دریافت پروانه مهارت بدون داشتن بیمه نمی‌تواند در سامانه رصد ثبت شود.

 

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان اضافه کرد: کردستان در بخش معدن، کشاورزی، صنعت و خدمات فرصت‌های زیادی دارد اگر براساس سند آمایش برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم می‌توان اشتغال‌هایی را با توان دستگاه‌های اجرایی ایجاد کرد.

 

 هیات علمی دانشگاه‌ها می‌توانند شرکت‌های دانش بنیان تاسیس و اشتغال ایجاد کنند

 

رحمت صادقی رئیس دانشگاه کردستان نیز در این جلسه شورای با بیان اینکه 400 عضو هیات علمی در دانشگاه کردستان فعال هستند، اظهار کرد: هیات علمی دانشگاه‌ها می‌توانند شرکت‌های دانش بنیان تاسیس و اشتغال ایجاد کنند.

 

 وی بیان کرد: تعهد می‌دهیم در حوزه فکری و مطالعاتی برای مطالعه ظرفیت‌های استان در حوزه اشتغال با دستگاه‌های اجرایی همکاری کنیم تا مطالعه بنیادی استان انجام و ظرفیت‌های اشتغال حوزه‌های مختلف استان بررسی شود.

 

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: امکانات و استعدادهای روستاهای استان کردستان در راستای ایجاد اشتغال در استان دارند در این راستا باید بررسی شود که این اقدام در تحقیقی توسط دانشگاه کردستان اجرا شده است.

 

وی افزود: بسته‌ای که استاندار کردستان برای سرمایه‌گذاران پیشنهاد داده‌اند توسط دانشگاه کردستان در روستاها فراهم است و حتی در این کار مطالعاتی شغل های پیشنهادی برای روستاها داده شده است.

کد خبر 1148888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha