کشتارگاه صنعتی کردستان تنها با یک دهم ظرفیت فعالیت می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با استفاده از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به کردستان، کشتارگاه صنعتی در استان احداث شد که از بهترین کشتارگاه‌های ایران به شمار می‌رود اما با یک دهم ظرفیت کار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در جلسه شورای اشتغال استان اظهار کرد: سعی براین است در راستای توسعه بخش کشاورزی استان عمل کنیم.

 

وی افزود: اشتغال بخش کشاورزی با ۱۳۰ هزار بهره‌بردار در کردستان به عنوان بخش اول اقتصاد مطرح است و نقش مهمی در اشتغال و رشد توسعه اقتصادی استان کردستان دارد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه در سامانه رصد یک هزار و ۱۵۶ نفر در سامانه رصد ثبت شده است، اعلام کرد: این آمار ۶۵ درصد را تشکیل می‌دهد و مابقی نیز در اسفند ماه ثبت خواهد شد.

 

اسکندری با اشاره به تغییر رویکرد برنامه‌های سال ۱۴۰۱ در بخش کشاورزی، بیان کرد: در سنوات قبل اول محصول تولید می‌شد بعد به فکر فروش آن بودیم اما امسال به ویژه در دو ماه اخیر رویکرد حرکت به سمت کشاورزی قراردادی و کشت قراردادی در استان در دستور کار قرار گرفته است بطوریکه قرارداد با کشاورزان بسته شده تا کشاورز با خیال راحت نهاده‌ها را تحویل بگیرد و به کشت محصول بپردازد.

 

وی تصریح کرد: آب و خاک استان رو برای محصولات بی ارزش هدر نخواهیم کرد و رویکرد صادرات محور را نیز در استان در پیش می‌گیریم تا محصولات کشاورزی استان با برند مشخصی صادر شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: با استفاده از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به کردستان کشتارگاه صنعتی در کردستان احداث شد که از بهترین کشتارگاه‌های ایران به شمار می‌رود اما با یک دهم ظرفیت کار می کند.

 

کد خبر 1148896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha