کمک نزاجا برای توسعه زیرساخت های حوزه سلامت در گیلان

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون ریالی در زیرساخت‌های بهداشت و درمان به کمک توسعه سلامت گیلان شتافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از لاهیجان، پروژه‌های سلامت محور نزاجا امروز(چهارشنبه، ۲۷ بهمن) با حضور امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروزی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شرق گیلان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 

افتتاح سالن مطالعه بیمارستان پیروز، ساخت پانسیون پزشکان و پانسیون پرستاران، ساخت سکوی منبع ۲۰ تنی اکسیژن مایع، ساخت کانکس جهت انبار دارویی و ساخت کانکس دیگر جهت بهره‌برداری همراه مراجعین دیالیز، پروژه‌هایی بود که توسط فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در لاهیجان به بهره‌برداری رسید. همچنین کلنگ احداث بخش دیالیز و تالاسمی بیمارستان سید الشهدا(ع) لاهیجان نیز به زمین زده شد.

 

« ولی رحمانی» در این مراسم با اشاره به خدمات سلامت محور نزاجا در راستای تامین امنیت مردم اظهار کرد: بخشی از این ظرفیت‌ها در راستای ارائه خدمات اجتماعی به مردم به‌ویژه در وقوع بحران‌ها به کار گرفته شد.

 

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه طی دو سال اخیر افزون بر ۶۰ میلیارد تومان توسط نزاجا در گیلان سرمایه‌گذاری شد افزود: احداث بیمارستان ۲۸ تختخوابی در لاهیجان، طرح‌های آبرسانی، و چند طرح عام المنفعه در گیلان از دیگر طرح‌های نزاجا در گیلان است.

 

«رسول فرخی» شایسته‌سالاری، عدالت محوری و مسئولیت اجتماعی را از شاخص‌های مهم ارتش در کنار ولایتمداری دانست و اظهارکرد: امروز شاهد خدمات سلامت محور نزاجا در لاهیجان هستیم اما باز هم این شهرستان علی‌رغم تمام اقدامات انجام شده هنوز با زیرساخت‌های درمانی استاندارد فاصله دارد.

 

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس افزود: افزایش یونیت‌های دندانپزشکی، راه‌اندازی مرکز جامع سوختگی و جراحی محدود در لاهیجان از مطالبات این شهرستان در حوزه درمان است.

 

«ارسلان سالاری» هم عقب‌ماندگی‌های گیلان در بخش‌های مختلف توسعه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: دچار ضعف زیرساختی در حوزه سلامت هستیم و حوزه بهداشت و درمان از بخش‌های عقب مانده گیلان بود که با کمک‌ها و حمایت‌های لازم به‌ویژه ارتش گام رو به جلویی داشته‌ایم.

 

وی به حمایت‌های ارتش از حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و اظهارداشت: یک بیمارستان تنفسی، بخش‌های توسعه اورژانس در فومن، بهسازی مرکز جامع سلامت در شهر ماکلوان و چندین طرح توسعه در لاهیجان به همت ارتش افتتاح و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

 

سالاری با بیان اینکه لاهیجان قطب درمانی شرق گیلان است تصریح کرد: این استان علاوه بر شرق گیلان به مردم غرب مازندران نیز خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

 

وی از راه اندازی یک داروخانه شبانه‌روزی و مرجع در لاهیجان خبر داد و ابراز امیدواری کرد بخش دیالیز، مرکز جامع درمان سوختگی لاهیجان با کمک ارتش به بهره برداری برسد.

 

 

کد خبر 1148909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha