۴۰۰ تُن نهاده دامی بین عشایر خوسف توزیع شد

نوری گفت: با پیگیری های انجام شده ۴۰۰ تُن نهاده دامی «جو» بین عشایر شهرستان خوسف توزیع شد.

«هادی نوری آهنگر»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خوسف، اظهار کرد: 400 تُن جو بین عشایر شهرستان خوسف توزیع شد و در حال پیگیری هستیم تا 300 تُن دیگر برای عشایر شهرستان دریافت کنیم.

 

مدیر  امور عشایری شهرستان خوسف با بیان اینکه قیمت هر کیلو جو در بازار آزاد هشت تا 9 هزار تومان است، عنوان کرد: 400 تُن جو به قیمت حدود دو هزار و 400 تومان با پیگیری اداره امور عشایری شهرستان، شرکت تعاونی شهید کامیاب و مدیرکل عشایری استان در حال توزیع است.

 

وی تصریح کرد: 11 درصد جمعیت شهرستان خوسف را عشایر تشکیل می داده اند که طبق سرشماری  سال گذشته توسط مرکز آمار این رقم  به 13 درصد افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه عشایر شهرستان خوسف 55 هزار راس دام سبک دارند، افزود: جمعیت دام شهرستان با توجه به فقر مراتع، خشکسالی ها، نبود بارندگی ها و گرانی نهاده ها افزایشی نداشته است.

 

مدیر امور عشایری شهرستان خوسف تصریح کرد: توزیع نهاده دامی جو در راستای حمایت از دام مولد عشایر است که این سهمیه 400 تن برای سه ماه در اختیار عشایر قرار می گیرد.

 

نوری از کاهش 20 تا 25 درصدی دام عشایر خوسف به دنبال خشکسالی های اخیر خبر داد و گفت: سهمیه اختصاصی جو در فصل زایش گوسفندان سبب خوشحالی عشایر خوسف شده است.

 

وی در ادامه از حمل 10 هزار و 500 متر مکعب آب از ابتدای امسال به مناطق عشایری خبر داد و گفت:  در این مدت یک هزار و 100 کیلومتر ایل راه مرمت شده است.

 

مدیر امور عشایری شهرستان خوسف با بیان اینکه حدود 11 میلیارد تسهیلات به بانک معرفی شده است، گفت: به 40 نفر از بانوان صندوق های خرد زنان عشایر تسهیلات قرض‌الحسنه 10 میلیونی داده شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال حدود 30 پروژه از قبیل چاه دامداری، آب انبار، استخر، منبع دفنی و غیره با مشارکت فرمانداری از محل اعتبارات مالیات؛ مرمت، بازسازی و احداث شده است.

 

وی در پایان از بذر پاشی مناطق عشایری با مشارکت فرمانداری، منابع طبیعی، امور عشایر و عشایر شهرستان خبر داد.

 

 

کد خبر 1148948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha