قدردانی از نهاد‌های نظارتی برای ورود به برنامه ذخیره سازی

متبهری با بیان اینکه از نهاد‌های نظارتی برای ورود به برنامه ذخیره سازی قدردانی می‌کنیم، گفت: ۱۶، ۱۷ سال است که می‌گوییم ذخیره سازی میوه شب عید به نفع مردم نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، علیرضا متبهری، عضو هیات مدیره میدان مرکزی میوه و تره بار شب گذشته (چهارشنبه ۲۷ بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه از نهاد‌های نظارتی برای ورود به برنامه ذخیره سازی قدردانی می‌کنیم، گفت: ۱۶، ۱۷ سال است که می‌گوییم ذخیره سازی میوه شب عید به نفع مردم نیست.

 

وی افزود: می‌گویند میوه شب عید را از باغداران کیلویی هشت هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کرده ایم و سپس مخارج دیگر را برای آن محاسبه می‌کنند در حالی که باید صادقانه صحبت کنیم، زیرا سازمان مرکزی تعاون روستایی پرتقال را روی درخت و از کشاورز نخریده بلکه بسته بندی و آماده شده خریده است.

 

متبهری گفت: اگر شستشو، واکس و بسته بندی را برای میوه‌ها حساب کنیم در نهایت کیلویی هزار و ۲۰۰ تومان تمام می‌شود. سازمان مرکزی تعاون روستایی زمانی که کف میدان قیمت پرتقال هشت هزار تومان بود آن را در شمال بیش از ۱۳ هزار تومان خریداری کرد و بازار را به هم ریخت.

 

وی با بیان اینکه اعلام می‌کنند برای کشف قیمت با همه مشورت کرده ام پس چرا با ما مشورت نکرده اند، افزود: می‌گویند پرتقال را از باغدار هشت هزار تومان خریده ایم پس چطور قیمت تمام شده آن بیش از ۱۳ هزار تومان محاسبه شده است.

 

عضو هیات مدیره میدان مرکزی میوه و تره بار خطاب به مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: شما روی کل دلال‌ها را سفید کرده اید و نباید دولت را قاطی کار‌های خود کنید. امسال نامه نوشته ایم که ذخیره سازی نکنید. پولی که سازمان مرکزی تعاون روستایی پرداخت کرد به هیچ عنوان در جیب باغدار نرفت.

 

متبهری گفت: در تاریخ عقد قرارداد سازمان مرکزی تعاون روستایی برای خرید میوه از باغداران در ۱۳ دی ماه بنده سیب را کیلویی هفت و نیم تا هشت هزار تومان می‌فروختم، اما شنیدم کسی سیب را ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان به تعاون روستایی فروخته و میوه آن به میدان نیامده است.

 

عضو هیات مدیره میدان مرکزی میوه و تره بار افزود: آن زمانی که قیمت پرتقال در کف میدان هشت هزار تومان بود سازمان مرکزی تعاون روستایی در شمال پرتقال را بیش از ۱۳ هزار تومان خرید.

 

کد خبر 1149044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha