درخشش هنرمندان کردستانی در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از موفقیت و درخشش هنرمندان کردستانی در بخش‌های مختلف چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ارتباط مجازی با رسانه‌های کردستان اظهار کرد: در چهلمین جشنواره تئاتر فجر کشور هنرمندان کردستانی در بخش‌های مختلف جشنواره از جمله بخش نمایشنامه نویسی، کارگردانی، بازیگری، طرح و ایده، موسیقی و بخش سرباز وطن حائز رتبه و موفق به کسب تندیس و تقدیرنامه این جشنواره شدند.

 

 

وی ضمن تبریک و تهنیت این موفقیت‌های عظیم به جامعه فرهنگ و هنر استان کردستان، افزود: کسب عنوان برگزیده نمایش نامه نویسی برای نمایش «سالخوردگی» (برگزیده جشنواره تئاتر استان کردستان) توسط هنرمند باقر سروش، دریافت تقدیرنامه در دو بخش طرح و ایده و کارگردانی و نیز برگزیده بخش موسیقی توسط گروه نمایش تیک تاک برای نمایش خیابانی «باجه تلفن» توسط هنرمند جوان افشین خدری از موفقیت‌های کسب شده در چهلمین جشنواره تئاتر فجر استان است.

 

 

رستمی اضافه کرد: دریافت جایزه نخست بازیگری توسط تینو صالحی هنرمند موفق کردستانی و دریافت لوح تقدیر و تندیس جشنواره تنها اثر برگزیده بخش سرباز وطن با نمایش «روزگار سرد» توسط هنرمندان سمیرا سلیمانی و امیرزارع‌زاده از جمله موفقیت‌های کسب شده در چهلمین جشنواره تئاتر فجر امسال بود.

 

 

وی با تبریک و تهنیت به هنرمندان موفق در جشنواره چهلم تئاتر فجر، اضافه کرد: در این شرایط سخت شیوع کرونا کسب عناوین برتر و تندیس‌ها و الواح تقدیر رنگارنگ در جشنواره معتبر و ملی تئاتر فجر نشان از عزم راسخ و همت والای هنرمندان کردستانی در عرصه هنر نمایش است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: در چهلمین جشنواره تئاتر فجر 5 اثر نمایشی از استان کردستان در بخش‌های مختلف صحنه‌ای، خیابانی و دیگر گونه‌ها شامل، نمایش «سالخوردگی» به نویسندگی باقر سروش و کارگردانی سید یاسر هاشم‌زاده و کامران جباری در بخش رقابتی صحنه‌ایی، نمایش خیابانی «باجه تلفن» به نویسندگی و کارگردانی افشین خدری از ظرفیت بالا و پتانسیل تئاتر استان کردستان در کشور بود.

 

 

رستمی تصریح کرد: نمایش خیابانی «درشکه گرسنگان» به نویسندگی و کارگردانی مختار محمدی در بخش رقابتی تئاتر خیابانی، نمایش خیابانی «روزگار سرد» به نویسندگی امیر زارع‌زاده و کارگردانی سمیرا سلیمانی در بخش غیر رقابتی تئاتر خیابانی و نمایش «شدن» به نویسندگی و کارگردانی نیما ایمانزاده در بخش رقابتی دگرگونه‌های نمایشی چهلمین جشنواره تئاتر نشان نیز از ظرفیت بالا و پتانسیل تئاتر استان کردستان در کشور بود.

کد خبر 1149059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha