توجه به موضوع «فرهنگ» در دولت انقلابی مورد تاکید است

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با بیان اینکه پسوند ارشاد اسلامی، پسوند مهم و حساس و به معنای هدایت اسلامی در تمام کارهای فرهنگی است، افزود: در دولت انقلابی باید به موضوع فرهنگ توجه ویژه ای شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه شهرستان سلطانیه امروز در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تبریک انتصاب و تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) گفت: حضرت زینب(س) پیام آور فرهنگ استقامت و شجاعت است.

 

حجت الاسلام سیدعمران حسینی نسب با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب همه جانبه است و به بُعد فرهنگی انقلاب اسلامی باید توجه ویژه ای شود، به وظائف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: هدایت اسلامیِ فرهنگِ کشور از وظائف مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سلطانیه با بیان اینکه پسوند ارشاد اسلامی، پسوند مهم و حساس و به معنای هدایت اسلامی در تمام کارهای فرهنگی است، افزود: در دولت انقلابی باید به مسئله فرهنگ توجه ویژه ای شود.

 

وی با بیان اینکه عملکرد فرهنگی در کشور غالبا مورد رضایت مقام معظم رهبری نبوده، به اهمیت فرهنگ در فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: فرهنگ مثل هواست و چه سالم و چه ناسالم انسان مجبور به تنفس در آن فضاست و همانطور که هوای سالم و ناسالم آثاری دارد، فرهنگ سالم و ناسالم و فرهنگ اسلامی و غربی هم تاثیرگذار است.

 

امام جمعه سلطانیه به برگزاری منظم و غنی جلسات فرهنگ عمومی استان تاکید کرد و افزود: جلسات شورای فرهنگ عمومی استان با حضور ائمه جمعه بعنوان رؤسای شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود تا یک همفکری در سطح استان در مسائل فرهنگی انجام شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سلطانیه به عدم توجه و پیگیری های مصوبات شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: برای ضمانت اجرایی مصوبات ساز و کاری ارائه شود.

 

حسینی نسب با قدردانی از حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاران در سلطانیه و تقدیر از مسئول دفتر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با بیان اینکه از جمله خلاءها در سلطانیه نبود ادارات و سازمان‌های  فرهنگی مثل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه است، گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در شهرستان ایجاد شود.

کد خبر 1149069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha