با رشد ۷ درصدی؛ افزون بر ۵۵۷ میلیون دلار صادرات از گیلان انجام شد

دلق‌پوش گفت: در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۵۵۷ میلیون دلار صادرات در گیلان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد از لحاظ ارزش دلاری رشد داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «فرهاد دلق‌پوش» صبح امروز در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی در استانداریبا اشاره به فرآیند انتخاب و ارزیابی صادرکنندگان نمونه و برتر گیلان گفت: هفت گروه کالایی مورد رقابت واحدهای صنعتی و تجاری استان در زمینه صادرات بوده است.


رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه عملکرد صادراتی واحدها توسط کمیته ارزیابی بررسی می‌شود افزود: ایفای تعهدات ارزی منتخبین صادر کننده به میزان حداقل ۶۰ درصد از صادرات انجام شده یکی از پارامترهای مهم ارزیابی است که اسناد و مدارک آن را باید به دبیرخانه ارزیابی در سازمان صمت ارائه کنند.


وی توسعه صادرات غیر نفتی در شرایط تحریم‌های ظالمانه را یک رویداد تجاری ارزشمند در اقتصاد کشور دانست و گفت: در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۵۵۷ میلیون دلار صادرات در گیلان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد از لحاظ ارزش دلاری رشد داشته‌ایم.

 

دلق‌پوش ابراز امیدواری کرد؛با همین روند به همت تجار و تولیدکنندگان استان، تا پایان سال به هدفگذاری ۷۲۰ میلیون دلاری دست یابیم.

 

وی صادرات محصولات گیلان به ۹ کشور همسایه را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: صادرکنندگان ایرانی کالاها و محصولات خود را به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، عراق، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس صادر کرده‌اند.


دلق‌پوش در ادامه به پاسخگویی چهار روزه ثبت سفارشات گمرکی در سازمان صمت اشاره کرد و بیان داشت: میانگین پاسخگویی به ثبت سفارش از لحظه درخواست تا پاسخ نهایی به مراجعین فقط چهار روز است که طی ۱۰ ماهه امسال بیش از پنج هزار و ۳۹۷ فقره بوده است.


رئیس سازمان صمت گیلان بر لزوم سالم سازی فضای کسب و کار تجاری تاکید کرد و با بیان اینکه برنامه تجلیل از صادرکنندگان نمونه گیلان در دستور کار است خاطرنشان ساخت: در این مراسم تندیس و پاسداشت صادرکنندگان برتر به نمایندگی از سایر صادرکنندگان اهدا می‌شود که بسترساز زمینه درخشش بیشتر کالاهای ایرانی در مجامع بین المللی است.

کد خبر 1149077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha