صبر و مقاومت در بُعد اجتماعی و سیاسی از برجسته ترین خصیصه های حضرت زینب (س) است

تولیت آستان مقدس کهف الشهدا زاهدان گفت: مهم‌ترین و برجسته‌ترین بخش زندگی حضرت زینب(س)، صبر و مقاومت در بُعد اجتماعی و سیاسی یکی از برجسته ترین خصیصه حضرت زینب (س) است که به عنوان بارزترین خصیصه آن بزرگوار به شمار می‌آید.

محمود جوادیان فر امروز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در زاهدان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زینب (س)، اظهار کرد: آن حضرت در برابر تمام سختی‌ها، نمونه و تجسم عالی صبر جمیل بود.

وی افزود؛ مقاومت و شکیبایی در راه پاسداری از حریم دین و ولایت، انجام وظیفه خویش به مقتضای عقل و شرع، کنترل نفس خود در برابر ناملایمات، ضعف نشان ندادن در مقابل دشمن، عدم شکوه به مردم، حفظ عزت و کرامت ، از ویژگی‌های صبر جمیل (زیبا) زینبی است.

وی خاطرنشان کرد: صبر و پایداری حضرت زینب (س) در تاریخ، بی نظیر است و هرگز تاریخ، مصائبی به عظمت مصائب زینب به خود ندیده است، لذا چنین کسی می تواند الگوی صبر برای دیگر افراد بشر باشد.

جوادیان فر با تاکید بر اینکه  صبر و نگرش زینبی باید برای رفع بسیاری از مشکلات و اختلالات روانی جامعه امروز بکار گرفته شود، گفت : پیروی از سیره این بانوی بزرگ اسلام می تواند برای قدم گذاشتن هر بانوی ایرانی در مسیر درست راهگشا باشد.

 تولیت آستان مقدس کهف الشهدا زاهدان حضرت زینب(س) را برجسته ترین بانوای واقعه عاشورا دانست ، اظهار داشت : بانویی که تربیت یافته خاندان رسالت و امامت هستند ، باید به عنوان بهترین زن نمونه و سرمشق برای تمامی انسان های آزاده به ویژه بانوان قرار گیرد .

کد خبر 1149087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha