شأن هیئات مذهبی باید حفظ شود/ بگذارید هیئت، هیئت بماند!

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد دبیر شورای هماهنگی هیئات و تشکل‌های مذهبی استان یزد گفت: هیئات مذهبی شانی دارد که باید حفظ شود و بگذارید که هیئت، هیئت بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، جلسه صله احباب هیئات یزد با حضور جمعی از خواهران فعال در عرصه فرهنگی استان یزد برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد، دبیر شورای هماهنگی هیئات و تشکل‌های مذهبی استان یزد در این جلسه با اشاره به نقش تأثیرگذار هیئات مذهبی در پیشبرد گفتمان ولایت فقیه در جامعه، خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی از دیرباز نقش بی‌بدیلی در مدیریت صحیح جامعه داشته و دارند.

وی با بیان اینکه هیئت‌ها باید ساختار تربیتی داشته باشند، گفت: دل انسان به تعبیری، مانند زمین است که اگر بخواهد محصولی بدهد، باید ابتدا شخم زده شود، سپس بذرپاشی و در ادامه آبیاری شود تا ثمربخش باشد. شخم زدن و منقلب شدن دل‌ها به وسیله شنیدن و قرائت کردن آیات قرآن اتفاق می‌افتد، بنابراین در ابتدای هر هیئتی باید جلسه قرآن برگزار شود تا دل‌ها خاشع شده و آماده پذیرش بذر معرفت شود. سپس با بهره‌گیری از معارف دین در قالب سخنرانی و منبر، به تعبیری بذرپاشی شده و در نهایت با اشک بر مصائب اباعبدالله (علیه‌السلام) آبیاری می‌شود. اگر این مسیر در هیئت‌ها طی شود، آن هیئت حتماً سازنده خواهد بود.

مسئول هیئت انصار ولایت یزد ادامه داد: هیئت تراز، هیئتی است که با محفل قرآن آغاز شود و همچنین شامل سخنرانی معرفتی و سپس عزاداری و یا به مناسب‌های شادی اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، مولودی‌خوانی باشد.

مهدوی‌نژاد سپس با اشاره به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیئت باید هیئت بماند، خاطرنشان کرد: هیئت، محفل ذکر است و نباید تبدیل به همایش، سالن نمایش یا رزمایش شود، لذا تعریف درست از هیئت بسیار مهم است.

کد خبر 1149113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha