حضرت زینب(س) مجاهد تبیین و روشنگری مکتب اسلام

خطبه خوانی شام حضرت زینب(س) جلوه ای از مجاهدت تبیین و روشنگری مکتب اسلام به دست این بانوی بزرگ که رمز ماندگاری و آگاهی قیام کربلا بود.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: وقتی مردم فرزندان امیرالمومنین(ع) و اهلبیت رسول خدا(ص) را در جریان کربلا به دلیل نبود آگاهی و شناخت و شبهات و تبلیغات بنی امیه، خارجی خواندند و توهین و هله هله بر اسیران زدند آنگاه بود که بی اطلاعی و غفلتمشخص شد.

ایجاد بیداری در بین مردم و جلب توجه آن ها به واقعیت یک رسالت عظیم برای آن زمان محسوب و باید این کار بزرگ توسط نادی و سخنگویی به معنای واقع و به دور از احساسات انجام می شد.

 

سپاه یزید که خود را مسلمان واقعی و محبت رسول خدا می دانستند با شهادت بهترین های عالم و اسارت فرزندان و یاران آن ها به گونه ای با مردم سخن می گفتند که انگار آنان دین اسلام را نجات داده اند و صدای اذان را برای اقامه نماز بالا بردند که انگار آنان وارت پیامبر هستند.

روشنگری و خطبه خوانی پرستار کربلا، آن بانوی بزرگ و دختر امیر المومنین(ع)  این تبل پوشالی را خالی کرد و واقعیت را برای مردم روشن و امروز مفهوم کربلا و چراغ هدایت آن از همین سخنرانی مقتدرانه  روشن است.

 

شاعر این ماموریت مهم حضرت زینب را به خوبی بیان کرده که «سر نی در نینوا می ماند اگر زینب نبود  کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود« و همین انجام وظیفه به موقع توانست واقعیت را تبیین کند و  خطبه خوانی شام حضرت زینب(س) جلوه ای از مجاهد تبیین و روشنگری مکتب اسلام به دست این بانوی بزرگ که رمز ماندگاری و آگاهی قیام کربلا بود.

 

تداوم مسیر قیام کربلا نیز به روشنگری نیاز دارد و باید واقعیت های ظهور حضرت مهدی(عج) و قیام امام حسین(ع) تبیین شود و نگذاریم انحرافات مانع از روشنی فکر و اندیشه ها بشود.

 

*شکست توطئه یزدیان با روشنگری حضرت زینب(س)

 

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش اصفهان گفت: توطئه یزدیان با روشنگری حضرت زینب(س) شکست خورد و واقعیت ولایت و غصب آن برای همگان روشن و در تاریخ ماندگار شد.

حجت الاسلام «حسین قاسمی«  ناشناختگی مردم و نبود آگاهی را باعث بی توجه به همراهی با امام حسین(ع) و خارجی خواندن آن حضرت اعلام کرد و افزود: حضرت زینب(س) به خوبی آن واقعه و ابعاد مختلف حادثه را تبیین و سیر زندگی خود و برادرانش را تبیین کرد.

وی ادامه داد: این رسالت باعث بیداری مردم و پایداری آن قیام شد و امروز ما با گذشت هزاران سال از قیام کربلا اما شاهد عزاداری و زنده بودن آن جریان هستیم.

 

*جامعه نیازمند شناخت رسالت حضرت زینب(س)

حضرت زینب(س) در قیام کربلا نقش متعددی از جمله خواهری، مادری، ولایتمداری، پرستاری و روشنگری داشته که هر کدام از این فعالیت ها حائز اهمیت و دریایی از معارف است ولی موضوع روشنگری و تبیین واقعیت های این قیام به عنوان یک ویژگی خاص مطرح است.

 

حضرت زینب(س) در شام و آن مراسم یزید آنگونه روشنگری کرد که تمامی تلاش ها و کارهای زیاد آنان از بین رفت و حتی اطرافیان آنان نیز تحت تاثیر قرار گرفتند.

کارشناس دینی و مذهبی و استاد حوزه اصفهان،  با تاکید بر ضرورت تبیین واقعیت کربلا گفت: اینگونه جهاد تبیین روشن می شود و با برپایی مراسم های مذهبی باید به واقعیت ها پرداخت شود.

 

حجت الاسلام «مهدی گرجی« ادامه داد: جامعه با درک و بررسی نقش و ماموریت زنان در صدر اسلام تاکنون مثل خطبه خوانی حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و نقش حضرت فاطمه معصومیه(س) و مادران و خواهران شهدا به انجام وظیفه به موقع و نقش اجتماعی اثر گذار پی می برد.

 

*جهاد تبیین در انقلاب اسلامی مانع از فعالیت دشمن

 

امام جمعه اصفهان در یکی از خطبه های نماز جمعه به موضوع مهم تبیین گری و آگاهی بخشی اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین در انقلاب اسلامی مانع از فعالیت دشمن و انحراف فکری در موضوعات ارزشی، انقلابی و دینی خواهد شد.

آیت الله «سید یوسف طباطبایی نژاد« به دستاوردهای 43 ساله انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: در این مسیر مقاومت مردم نقش مهمی برای موفقیت های داشته و با هدایتگری رهبر انقلاب و دلسوزی های همه به نتیجه رسید.

 

وی افزود: ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر حجمه معاندین مانع از تحقق اهداف دشمن شد که ناشی از فهم بالای مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ادامه داد: در این مسیر 43 ساله انقلاب تحریم، تهدید، جنگ نظامی و فرهنگی زیادی وجود داشت اما باعث شده تا موفقیت های زیادی را بدست آوریم.

 

کد خبر 1149116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha