رشد استعدادهای فعالان کانون امامزاده سید ابراهیم (ع) مصداق رویش انقلاب است

رابط کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: رشد و پرورش استعداد های نوجوانان و جوانان کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) مصداق بارزی از رویش های فرهنگی انقلاب اسلامی است.

«ابراهیم اسبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: شکوفایی و رشد و پرورش استعداد های نوجوانان و جوانان فعال کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود در زمینه های مختلف فرهنگی از جمله موذنی و مکبری نماز جمعه و جماعت، مصداق بارزی از رویش های فرهنگی انقلاب اسلامی است.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود افزود: رشد معنویت و اخلاق نوجوانان و جوانان یکی از مباحث مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب است؛ بنابراین تلاش ما بر این است تا با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و قرآنی در راستای رشد معنویت و اخلاق نوجوانان و جوانان عضو کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) در جامعه گام موثری برداریم.

 

وی ادامه داد: وجود مرقد مطهر امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) در شهر لاهرود موجب شده است این منطقه به میعادگاه شیفتگان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) تبدیل شود به طوری که مردم عاشقانه در این مکان مذهبی حضور پیدا می کنند.

 

اسبری تصریح کرد: امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) تبلور تمام عیار وحدت و یکپارچگی مردم منطقه بوده که این امر مهم به برکت وجود مرقد مطهر این امامزاده جلیل القدر در شهر لاهرود است.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود با بیان اینکه وجود امامزاده سید خراسانی (ع) افتخار و توفیق بزرگی برای مردم منطقه است، اذعان داشت: زائران و مجاوران حرم مطهر و مردم منطقه در تمامی مراسم مذهبی حضور فعالی در این امامزاده داشته اند که نشان از علاقه و ارادت قلبی شیفتگان اهل بیت به امامزادگان است.

 

وی با اشاره به اینکه امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) بخشی از هویت و تاریخ شهر لاهرود است، یادآور شد: با عنایت به اینکه وجود ائمه اطهار (ع) در هر مکانی موجب برکات فراوانی شده است وجود این امامزاده نیز موجبات اشاعه و گسترش فرهنگ اسلامی و دینی در منطقه را فراهم آورده که شهر لاهرود به عنوان شهر معنویت و شهر مذهبی در سطح استان شناخته شده است.

 

اسبری اظهار کرد: امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) به نوادگان و اعقاب امام موسی کاظم (ع) منسوب بوده که در 20 کیلومتری شرق مشگین شهر و در مرکز شهر لاهرود مدفون است.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود اضافه کرد: شهر لاهرود را با نام غریب تربت پاک خراسان حضرت امامزاده سید ابراهیم (ع) درسطح کشور می شناسند به طوری که این امامزاده جلیل القدر از اقصی نقاط شهرها و روستاهای میهن اسلامی ارادتمند و زائر دارد.

 

وی خاطرنشان کرد : امامزاده جلیل القدر حضرت سید ابراهیم بن موسی کاظم (ع) شهر لاهرود به لحاظ تشرف از خراسان به منطقه، مشهور و ملقب به سید ابراهیم خراسانی (ع) است و بدین جهت شهرت منطقه ای ، استانی و ملی دارد.

کد خبر 1149119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha