هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان برگزار می شود

هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان فروردین سال آینده همزمان با ماه مبارک رمضان به همت شرکت نمایشگاه ها، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسات قرآنی این استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، یکی از رویدادهای مهم فرهنگی استان اصفهان برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت همزمان با ماه مبارک رمضان با حضور موسسات و نهادهای فعال در این حوزه است.

رویدادی که شور و نشاط خاصی را در بین فعالان این حوزه در عرصه های مختلف تولید، آموزش، رسانه، خدمات و فرهنگی ایجاد می کند و با معرفی توانمندی های خود هم افزایی را نیز به ارمغان می آورند.

 

برنامه های جانبی فرهنگی و قرآنی از جنبه های این نمایشگاه است که توسط اهالی این عرصه انجام می شود و تاکنون شانزده دوره آن برگزار و به دلیل شرایط کرونایی وقفه در انجام آن ایجاد و سال آینده هفدهمین دوره آن آغاز به کار می کند.

نشست هماهنگی و تعاملی آن بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وشرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان برگزار و متولی نمایشگاه های این استان پیشتاز این عرصه بوده است.

 

شرکت نمایشگاه های بین المللی شهرداری اصفهان برپایی نمایشگاه قرآن را یک اقدام عام المنفعه و معنوی می داند و هر ساله مشارکت خوبی در این حوزه داشته است.

 

*تقویت کیفی نمایشگاه قرآن با گذر زمان

 

یکی از دستاوردهای خوب نمایشگاه قرآن معرفی توانمندی های این عرصه به مردم و مسئولان بوده و هر ساله توانسته با مشارکت موسسات و تشکل های قرآنی بر کیفیت کار بیفزاید.

پیش بینی می شود با توانمند شدن موسسات قرآنی شاهد توسعه این فعالیت از نظر کیفی و کمی برای سال آینده باشیم و با برنامه ریزی صورت گرفته از طرفیت مجازی نیز برای ارائه رویدادهای قرآنی این نمایشگاه استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر ضرورت و پاداش ترویج فرهنگ قرآنی گفت: نمایشگاه قرآن در همین راستا بوده و توانسته با ارائه محتوای متنوع یک جذابیت خاص برای مخاطب ایجاد و در گسترش فعالیت های قرآنی استان کمک کند.

 

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی« افزود: تقویت کیفی فعالیت های این نمایشگاه برای سال آینده مورد توجه است و همکاری خوبی باید بین نهادهای متولی، اتحادیه قرآنی، موسسات و فعالان این عرصه صورت بگیرد.

وی ایجاد شبکه به هم پیوسته از فعالان قرآنی و تداوم جریان همکاری های مشترک را از نتایج مورد انتظار از این رویداد بیان کرد و اذعان داشت: دستورالعمل های بهداشتی مورد توجه بوده و با رعایت این اصل فعالیت ها عملیاتی می شود.

 

* رویداد قرآنی در جدول نمایشگاهی اصفهان

 

بررسی جدول زمانبندی نمایشگاه بین المللی اصفهان، زمانی را برای رویداد قرآنی پیش بینی کرده و که همزمان با بهار قرآن است.

نیمه ماه مبارک رمضان هر ساله به فعالیت های قرآنی اختصاص یافته و فرصتی شده تا فعالان این حوزه نقش و سهم خود را ایفا و فرصتی برای آشنایی مردم باشد.

 

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی اصفهان در این خصوص گفت: نمایشگاه قرآنی اصفهان و همزمان با رویداد تهران فرصتی برای دستیابی به اهداف بلند قرآنی و مایه خیر و برکت است.

 

«علیرضا مرتضوی« با اشاره به عدم برگزاری این نمایشگاه به دلیل شرایط کرونایی، خاطرنشان کرد: این رویداد سال آینده از بییست و چهارم فرودین تا سی ام همان ماه مصادف با یازدم تا هفدهم ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اصفهان برگزار خواهد شد.

 

وی حضور فعال و مشارکت نهادها و موسسات قرآنی و فرهنگی استان را برای اجرای هر چه بهتر این اتفاق مهم و برنامه های  جانبی را خواستار شد و متولیان این عرصه خواست تا برای حضور و مشارکت در برپایی و ایجاد غرفه همکاری کنند.

کد خبر 1149134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha