دانشگاه ها به سمت پاسخگویی و رفع نیازهای جامعه بروند

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: اید دانشگاه ها دگردیسی داشته و به سمت پاسخ گویی و رفع نیازهای جامعه و مردم بروند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «یونس پناهی» عصر امروز (پنجشنبه ٢٨ بهمن) در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهارکرد: برای آنکه دانشگاهی داشته باشیم که به عنوان مرجعی علمی محسوب شود باید تغییرات ساختاری در بدنه دانشگاه های علوم پزشکی اعمال کنیم و نیاز به پوست اندازی داریم.

 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: به طور کلی مجموعه دانشگاهی کشور تمایل خوبی به فناوری و نوآوری دارند و به دنبال طرح های تحقیقاتی برای حل مشکلات هستیم.

 

پناهی ادامه داد: در دانشگاه های علوم پزشکی کشور ۲۰۱ عضو هیئت علمی یک درصد داریم که باید این افراد را تشویق کنیم تا به سمت نوآوری حرکت کنند و مقدمات ایجاد یک تحول بزرگ را در علوم پزشکی فراهم کنیم.

 

وی گفت: یکی از دغدغدهای رهبری در حوزه علم، در زمینه تولید دانش و مرجعیت علمی است، یعنی کشوری که مدعی عدالت و اسلام است حتماً باید نوآوری در علم داشته و مصرف کننده نباشد.

 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان کرد: در منطقه از نظر تولید دانش در رتبه یک و در دنیا در رتبه ۱۶ و از نظر ارجاع و مستند رتبه ۱۵ و در منطقه هم اول هستیم.

 

وی اضافه کرد: تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراکز آموزشی ایران به سایر کشورها مهاجرت می‌کنند که یکی از دلایل این امر فاصله بین مراکز علمی  و صنایع است.

کد خبر 1149186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha