یادواره حماسه آفرینان و شهدای سارات سومار برگزار شد

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه شهدای سارات سومار ادامه دهنده راه شهدای کربلا بودند، بر تداوم راه و سیره شهدا و تبیین آن برای نسل جوان امروز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس خصوصاً شهدای حماسه آفرین عملیات سارات سومار، اظهار کرد: این سرزمین آبیاری شده به خون شهیدان است و عزت، اقتدار، امنیت و آبرویی که در دنیا به دست آورده ایم، حاصل همین خون های پاک و به ناحق ریخته شده شهیدان است.

 

حجت‌الاسلام «الله نور کریمی تبار» یادآور شد: شهدای سارات سومار ادامه دهنده راه شهدای کربلا بودند و ما باید ادامه دهنده راه این شهیدان باشیم و امیدواریم که خداوند متعال ما را در مسیر راه شهداء قرار دهد و توفیق شهادت را نصیب ما بگرداند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز با بیان اینکه ۴۱ سال از رشادت و حماسه آفرینی این عزیزان می گذرد و هنوز یاد و نام شهدای مظلوم عملیات سارات سومار زنده است،  گفت: این شهیدان در شب عاشورا حسین گونه به شهادت رسیدند و مایه افتخاری است برای مردم استان خصوصاً شما خانواده های معظم شهدای ایوان و برای ما هم سعادتی بزرگ است که در کنار  شما خانواده ها و همرزمان این شهیدان هستیم.

 

«جمال اسدی» بیان کرد: با باتوجه به اینکه این منطقه از لحاظ جغرافیایی جزو محدوده استان کرمانشاه می باشد، با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه مکاتبه خواهیم کرد که تابلو تمثال شهدای این عملیات در این منطقه نصب گردد.

 

گفتنی است، در این برنامه که با همت ناحیه مقاومت سپاه شهرستان ایوان انجام گرفت، تعدادی از رزمندگان و همرزمان شهیدان عملیات مذکور نیز به خاطره گویی و روایتگری پرداختند.

 

عملیات«سارات سومار» در شب عاشورای آبان ماه سال  ۱۳۵۹ در منطقه سومار با حضور رزمندگان مردمی و سپاه شهرستان ایوان در کنار ارتش انجام گرفت.

کد خبر 1149241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha