خدمت و حفاظت از دستاوردهای نظام، بخشی از شناسنامه سپاه است/ در جهاد تبیین باید آرایش مناسب و قوی گرفت

امام جمعه کرمان هدف گرفتن ارکان نظام از جمله سپاه توسط را نمونه اخیر جنگ ترکیبی دشمن دانست و گفت: در جهاد  تبیین باید اولاً آرایش مناسب و قوی داشت و سپس قدرت بیان همراه با آگاهی و بصیرت را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه های نماز جمعه(۲۹ بهمن) با اشاره به توصیه های امام علی علیه السلام در خصوص اصلاح ذات البین و گذشت و پرهیز از اختلاف؛ افزود: گاهی اختلاف ها دقیقاً نقطه مقابل تقوای الهی است.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه سلسله مباحث هفته گذشته درباره مراحل شناخت خداوند؛ اولین مرحله این شناخت را فکر و اندیشه دانست و تصریح کرد: قله رفیع فکر و اندیشه مربوط به اولوالالباب است که اینها پایبند به میثاق الهی هستند.

 

 

 

 

وی توحید و عشق و علاقه به حق و عدل گرایی را از جمله میثاق های فطری نام برد و اظهار کرد: بعضی پیمان ها عقلی است از جمله آنچه که انسان با تحلیل و فکر و اندیشه به آن می رسد و در برابر فهم و اندیشه خود در پیشگاه خداوند مسئول است.
 



امام جمعه کرمان ادامه داد: برخی پیمان ها شرعی است که توسط انبیای الهی و در راس آن پیامبر به ما رسیده و آن شامل حلال و حرام ها است که باید حلال را جامه عمل پوشاند و از حرام پرهیز کرد.
 

 



وی به نوع دیگری از پیمان تحت عنوان پیمان های انسانی از جمله داد و ستدها و مراودات مالی و... اشاره و بیان کرد: بسیاری از پرونده های قضایی نتیجه عدم پایبندی به همین پیمان ها است و باید پای پیمان های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و... بایستیم.

 

 


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تاکید مجدد بر اینکه اولوالالباب میثاق شکن نیستند و در ارتباطات اجتماعی و پیوندها و... هم پای پیمان های خود هستند؛ افزود: انسان کانونی از علاقه و ارتباط و عاطفه و احساس است که باید طبق اوامر الهی به آن جامه عمل بپوشاند.

 

 

 

وی در خطبه دوم شهادت شیخ فضل الله نوری را تسلیت گفت و به همین مناسبت روز روحانیت و دفاع مقدس را گرامی داشت و به حضور و شهادت طلاب و روحانیت در دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: روحانیت همواره در کنار مردم در همه صحنه ها حضور داشته و هر جا حرکت حق طلبانه ای از این ملت فهیم و عزیز بلند شد علما اولین ها بودند.

 

 



حجت الاسلام علیدادی سلیمانی سپس به سالروز قیام مردم تبریز و سخنان راهبردی و ارزشمند مقام معظم رهبری در سالروز این قیام که در حوزه های مختلفِ وضعیت کنونی مطرح کردند نیز اشاره کرد.
 

 



وی در ادامه با بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس؛ یاد و خاطره شهدای غدیر کرمان را هم گرامی داشت.

 

 


امام جمعه کرمان سپس محور اصلی خطبه های نماز جمعه را جنگ تمام عیار ترکیبی علیه انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و نظام و نهادهای اصیل آن قرار داد و افزود: همانگونه که بارها در فرمایشات رهبری مطرح شد راه مقابله با جنگ ترکیبی، جهاد تبیین است زیرا دشمن هر روز عملیاتی راه می اندازد تا با جنگ روانی، مردم را نسبت به نظام و نهادهای اصیل آن دچار تردید کند.

 

 



وی نمونه اخیر این جنگ در روزهای اخیر را هدف قرار دادن سپاه و فرماندهان فداکار آن عنوان کرد و گفت: سپاهی را هدف قرار دادند که بخشی از شناسنامه او از بدو تولد تا کنون خدمت و صداقت و شهادت و ایثار و فداکاری و حفاظت از دستاوردهای نظام است.

 




حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تقدیم شهدای فراوان در سطوح مختلف از فرماندهان عالی رتبه ای چون شهید سلیمانی گرفته تا رزمندگانی که در رده های مختلف جان خود را تقدیم نظام کردند، نشانه مرام و عقیده سپاه در خدمت و صداقت و... دانست و تصریح کرد: حاج قاسم به عنوان یکی از این فرماندهان عالی رتبه سپاه که در مکتب امامین انقلاب رشد و خود راه و مدرسه ای را ترسیم کرد؛ شنیدید در اخبار وقتی در کشمیر به عکس او و مقام معظم رهبری اهانت می شود، مردم چنان می خروشند که پلیس مجبور می شود با خود مردم تمام شهر را پر از عکس کند.

 

 



وی با تاکید بر اینکه در جهاد تبیین باید اولاً آرایش مناسب و قوی داشت و سپس قدرت بیان همراه با آگاهی و بصیرت را در دستور کار قرار دهیم تا ثمره شیرین آن را حس کنیم؛ به بعضی از ثمرات جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: یکی از ثمرات، نترسیدن از دشمن در دنیایی است که قاعده و قانون آن همین است زیرا  اگر سلطه گر بفهمد نمی ترسیم عقب نشینی می کند لذا باید در مواضع و رفتار ما نترسیدن را دشمن را حس کند که حتماً صحنه را ترک می کند.

 

 



نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در همین رابطه خاطرنشان کرد: شما امام(ره) را دیدید که در اوج قدرت آمریکا که قدرت بلامنازعه دنیا بود فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
 

 



وی ثمره دیگر جهاد تبیین را ناامید نشدن و امیدوار بودن دانست و تصریح کرد: ناامیدی، دشمن را جسور می کند لذا او باید بداند ما به آینده امیدواریم زیرا هجمه تبلیغاتی وسیع برای ناامیدی مردم شروع کردند اما ما باید بدانیم ناامیدی مساوی با شکست است؛ فلسطین طی نیم قرن در مبارزه خود ناامید نشدند.
 

 

 


امام جمعه کرمان شکست های پی در پی اسراییل در سال های اخیر را نتیجه امیدواری در جبهه مقاومت دانست و گفت: اسراییل از این نیز خوارتر و وعده الهی که رهبری فرمود، در محو اسراییل محقق خواهد شد.




وی متحد شدن را ثمره دیگر جهاد تبیین نام برد و تصریح کرد: این می تواند گردن مستکبرین را بشکند و اتحاد در خدمت ولایت فقیه هر ابرقدرتی را به زانو در می آورد لذا مواظب باشیم اتحاد جامعه مخدوش نشود.

 

 



حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: برخی به ظاهر فریبنده ی دلسوزی برای نظام، بیانیه هایی صادر  می کنند که این بیانیه ها دفاع از اسلام پابرهنگان نیست بلکه در راستای دفاع از اسلام آمریکایی و مرفهین بی درد است و دل مردم را به درد می آورد و اتحاد جامعه را مخدوش می کند.

 




وی خاطرنشان کرد: حرکات و مواضع و رفتارها باید سه ویژگی نترسیدن از دشمن، ناامید نشدن مردم و عدم مخدوش کردن جامعه را داشته باشد که اینها ثمرات شیرین جهاد تبیین است و باید با بینش کافی مواضع دشمن را شناسایی کنیم و ما اجازه نمی دهیم دشمن در جنگ ترکیبی علیه ما دستاوردی داشته باشد.

کد خبر 1149242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha