مسئولان و مدیران  برنامه های امیدآفرین خود را به مردم ارائه دهند

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: مدیران و مسئولان استان، برنامه های مدون خود را برای استفاده از ظرفیت های کم نظیری که خدا در این استان قرار داده است، جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به اطلاع مردم برسانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۹ بهمن) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر با تقدیر از حضور هوشمندانه مردم استان در حضور راهپیمایی سرنوشت ساز ۲۲ بهمن، اظهار کرد: مردم استان به رغم سردی هوا، شرایط کرونایی و سم پاشی گسترده دشمنان، حضوری با نشاط و پرشور در  داشتند.مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه مردم استان در راهپمایی ۲۲ بهمن، وحدت خود را به نمایش گذاشتند و دشمنان را بار دیگر مایوس کردند، افزود: ۲۹ بهمن به عنوان روز اقتصاد مقامتی و کارآفرینی نامگذاری شده است، مقام معظم رهبری در بیانات زیبایی خود در جمع مردم شهید پرور تبریز فرمودند که دشمن افکار عمومی را هدف قرار داده و میلیاردها دلار در اتاق های فکر هزینه می کند و تلاش دارد که ملت ایران را از اهداف خود منحرف کنند.

 

وی بیان کرد: خروجی این اتاق های فکر دشمنان با هزینه های گزاف به دو نکته مهم فشار اقتصادی بر ملت ایران و لجن پراکنی و تهمت زنی به ارکان انقلاب رسیده و  در این زمینه اقدام می کنند تا مردم را نسبت به ارکان نظام اسلامی بدبین کنند و هدف دشمن این است که بر اساس این راهبرد، مردم را از نظام اسلامی جدا کنند.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: جوانان و ملت ایران اسلامی باید در مقابل این دو حرکت دشمن بایستند و  طبیعتا جهاد اقتصادی و جهاد تبیین حرکتی است که توطئه های دشمن را خنثی می کند، امروز دشمنان اقتصاد را نشانه گرفته است، اقتصاد از مسائلی است که مورد اهتمام اسلام و ابزاری برای تامین نیازهای مادی مسلمانان است و قرآن کریم در این زمینه از آن به عنوان عاملی که موجب قیام و برپا ایستادن ملت مسلمان است، یاد می کند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه اقتصاد موجب قوام جامعه اسلامی است، گفت: نقش اقتصاد هم پایه مرکز توحید قرار گرفته است و نقش انکار ناپذیری در جامعه اسلامی دارد، با توجه به این اهمیتی که اقتصاد در جامعه دارد باید برای آن تلاش کرد نه به عنوان هدف، بلکه به عنوان ابزاری که می تواند قوام جامعه را تامین و ما را به اهداف برساند.

 

وی با تاکید بر اینکه سنت الهی این است که باید تلاش کرد تا به این اقتصاد مطلوب دست یافت، افزود: حداوند در برابر آفرینش انسان از او انتظار دارد که در زمین تلاش کند، آبادانی و عمران زمین را از انسان می خواهد و باید آباد کند و انسان وارد این عرصه شود، باید برای عمران و آبادانی زمین تلاش کرد و در صورت تلاش انسان، خداوند پیامد مناسب را هم برای انسان پیش می آورد و کمک خواهد کرد.

 

امام جمعه ایلام گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری در فرازی می فرماید که اقتصادی یک نقطه کلیدی تعیین کننده است، اقتصاد قوی نقطه قوت و عامل مهم سلطه  و نفوذناپذیری کشور است و اقتصاد ضعیف، نقطه ظعف و زمینه ساز سلطه و دخالت دشمنان است و فقر و غنا در مادیات و معنویات بشر اثر می گذارد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: در سیاست های کلی اقتصاد مقامتی به تعیین شرایط و اقدامات لازم و منابع مالی و سرمایه های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کار آفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت های اقتصادی اشاره شده است که بیانگر اهمیت و توجه نظام اسلامی به اقتصاد است و چشم اندازی است که برای مردم و کارگزان ترسیم شده است.

 

وی با اشاره به اینکه نقش مدیر، یک نقش تعیین کننده برای تغییر وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب است، ابراز کرد: مدیر نباید فقط پشت میز بنشیند و منتظر بماند که روند به نحوی پیش برود، بنابراین مسئولان محترم استان در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها لازم است که هوشمندانه و هدفمند، برنامه های مدیریتی داشته باشد و به عنوان مطالبه شما مردم بیان می کنم که مدیران برنامه خود را در راستای مانع زدایی و رفع مشکلات موجود و پشیبانی از سرمایه گذاری اعلام کنند تا رونق امید در جامعه بالا برود.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: مدیران و مسئولان استان، برنامه های مدون خود را برای استفاده از ظرفیت های کم نظیری که خدا در این استان قرار داده است، جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به اطلاع مردم برسانند و مدیران برنامه و راهکارهای قابل تحقق برای اشتغال جوانان تحصیل کرده و جویایی کار رسانه ای کنند.

 

وی گفت: در کل استان اگر سی هزار شغل ایجاد شود با این ظرفیت حدادادی که در استان وجود دارد و قابل تحقق است، آمار بیکاری در استان به صفر خواهد رسید و خواهش می کنم که جوانان انقلابی و اصحاب رسانه این مطالبات را داشته باشند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: پشت میز نشینی  و مسابقه برای کسب صندلی و تلاش برای واگذار کردن مسئولیت ها به افراد مورد نظر، بدون هزینه نیست، با ارائه این برنامه ها، مشخص می شود که چه کسی باید در جایگاهش بماند و چه کسی باید آنجا را ترک کند و باید مطالبه شود قبل از این زمان از دست برود و حداقل انتظار این است که مدیران برنامه های قابل تحقق را در راستای مسئولیت خودشان به نمایش بگذارند.

 

امام جمعه ایلام گفت: مقام معظم رهبری، برای مقابله با لجن پراکنی ها و تهاجم ترکیبی دشمن، دستور جهاد تبیین دادند، باید با مغالطه های دشمن، تهمت های ناروا مقابله شود،  خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان شود،جهاد تبیین برای خنثی کردن توطئه های دشمن در اتاق های فکرشان، واجب و لازم است.

 

وی بیان کرد: خواص جامعه، عالمان حوزه و دانشگاه، اصحاب رسانه، صدا و سیما و هر کسی که می تواند نقش آفرین باشد، بر او واجب است که در تبیین حقیقت ها نقش آفرین باشد، اهمیت جهاد تبیین با اهمیت تر از نجات جسم انسان ها است، برای گرسنگی و سلامتی افراد تلاش می شود، اما نجات افکار، اندیشه و دین و معنویت آنها اهمیت بیشتری دارد و  نجات یک انسان در این زمینه به مثابه نجات همه افراد کره زمین از گمراهی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه این وعده الهی است که آینده ما درخشان است و بعد از هر سختی، انسان به رفاه و آسایش می رسد، خاطرنشان کرد: ماه رجب فرصت عالی برای کسب معنویت است و باید تلاش کرد که از این سفره پرمعنویت استفاده کرد، در شرایط کرونایی نیز مردم عزیز استان لازم است که در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی نهایت توجه را داشته باشند.

کد خبر 1149260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha