استان فارس ظرفیت های فراوانی در کشاورزی ارگانیک دارد

عسکری گفت: تنوع اقلیمی در استان فارس موجب می شود تا فارس در زمینه کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک حرف ‌های بسیاری داشته باشد و تولید محصولات ارگانیک سالم، بخشی از توانمندی‌ های ایران در حوزه کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدجواد عسکری»، در نشست مسئولان استان فارس و فعالان بخش خصوصی با وزیر کشاورزی و سفیر کشور برزیل که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، گفت: در بخش اقتصاد به فعال شدن دیپلماسی پارلمانی در کنار دیپلماسی سیاسی نیاز داریم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، خاک، منابع‌ طبیعی و محیط ‌زیست مجلس شورای اسلامی افزود: فعال شدن دیپلماسی پارلمانی موجب توسعه تجارت و افزایش سرمایه ‌گذاری ایران با کشورهای مختلف می شود.

وی اضافه کرد: تنوع اقلیمی در استان فارس موجب می شود تا فارس در زمینه کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک حرف ‌های بسیاری داشته باشد و تولید محصولات ارگانیک سالم، بخشی از توانمندی‌ های ایران در حوزه کشاورزی است.

عسکری تاکید کرد: فارس یک استان چهار فصل است و بزرگترین انجیر دیم، کشت گل محمدی دیم و کشت گیاهان دارویی مانند شیرین ‌بیان و زعفران را در سطح جهان به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اهمیت افزایش تراز تجاری ایران و برزیل در بخش کشاورزی عنوان کرد: اعزام منابع انسانی متخصص و محقق به کشور برزیل، انتقال دانش و تکنولوژی، صادرات و واردات محصولات کشاورزی با تسهیل در فرآیند بانکی یا تهاتر کالاهای استراتژیک  و ... زمینه این تبادلات تجاری را فراهم می کند.

عسکری اعلام کرد: با همکاری سفارت ایران و برزیل فضای مناسب و هدفمندی برای توسعه تجارت با اعزام تجار بین‌ المللی فراهم می کنیم که اتاق بازرگانی در این زمینه نقش محوری دارد.

کد خبر 1149276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha