ترس استکبار از اسلام سیاسی با قرآن سوزی رخ نمایانده است

معاون پژوهش مرکز هماهنگی فعالیت های قرآنی با اشاره به وقوع خیزش های اسلامی فارغ از سیطره غرب گفت: قرآن سوزی به عنوان زیرمجموعه فرآیند اسلام هراسی در برابر اسلام سیاسی قد علم کرده است.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، سلامت پناه، معاون پژوهش مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور در نشست تخصصی "واکاوی علل، پیامدها و راهکارهای مقابله با هتک حرمت قرآن" با اشاره به بیانات رهبری این اقدامات را اتفاقی دانست و گفت: اقدامات جنایتکارانه استکبار به دلیل پیام ظلم ستیز قرآن در به حرکت واداشتن جوامع اسلامی و انسانی است. اقدامات غرب در اسلام ستیزی و اسلام هراسی موید مولفه هایی است که در حرکات اسلامی درک کرده است.

وی با بیان این مطلب که اسلام هراسی و اسلام ستیزی به ماهیت منحصر و مستقل حرکات اسلامی اتکاء دارد، اظهار کرد: خیزشی رخ داده که از جهت نظری و عملی تحت سیطره غرب نیست. این یعنی تجسم عینی سخن رهبری مبنی بر ایجاد جهان دو قطبی یعنی نظام مستضعفان در برابر جهان استکبار.

سلامت پناه ادامه داد: بعد سیاسی در حرکات اسلام ستیزانه و اسلام هراسانه از ثقل بیشتری برخوردار است. غرب مولفه های بیدارگرایانه قرآن را دریافت کرده و به خیال خود با سوزاندن آن می تواند کتاب الهی را مهجور کند. باید توجه داشت که قرآن سوزی به عنوان یکی از زیرمجموعه های فرآیند اسلام هراسی در برابر اسلام سیاسی قد علم کرده است.

 

عرضه دو اسلام غربی در برابر اسلام سیاسی
معاون پژوهش مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور با بیان این مطلب که هم اکنون دو نوع اسلام توسط غرب به جهانیان معرفی می شود، ادامه داد: یکی اسلامی سلفی و ناکارآمد که در راس آن عربستان قرار دارد و دیگری اسلام مدرن و سکولار که در راس آن ترکیه قرار دارد. مشخصه هر دوی این ها بی طرفی و کنار نهادن حوزه های سیاسی و محدود کردن آموزه های اسلام به حوزه های فردی است. البته در بعدی کلان تر این اسلام ها هیچ مشکلی با صهیونیسم ندارند و با جهان استکبار مماشات می کنند در حالی که به ظاهر مسلمان هستند.

وی ادامه داد: این جریان در برابر مردم سالاری دینی در پرتو نظام اسلامی و نیز اسلام سیاسی ایستاده است. این نوع اسلام ملهم از انقلاب، امام و رهبری ایران است. البته اسلام ستیزی و اسلام هراسی غرب دو جنبه نرم افزاری و سخت افزاری دارد.

 

سلامت پناه با اشاره به ورود معرفتی غرب در مقابله با اسلام و قرآن ابراز کرد: شبهه افکنی و تخریب گری که متاسفانه در مواردی نیز توفیق داشته است در حوزه نرم افزاری این اقدامات جای می گیرد و سوزانیدن قرآن در سایه سکوت و لابی کردن های استکبار در بعد سخت افزاری رخ داده است. چراکه غرب از جایگاه آگاهی بخش و بیدارگر کتاب الهی آگاهی دارد.

وی درباره راهبردهای غرب در این حوزه ها گفت: اسلام ستیزی غرب دلالت می کند بر مواجهه غرب با محور جدید قدرت سیاسی اجتماعی در جهان یعنی اسلام از این رو می کوشند با متهم کردن جریان تفکر اسلامی به ایستایی و فقدان نظام سازی آن را دچار رکود و عقب نشینی کند. علاوه بر این جهان استکبار می کوشد در سایه این جریان تمدن مسلمانان را برای تمدن غرب خطرناک جلوه دهد.

 

خلق و برجسته سازی صفاتی که در ذات اسلام راهی ندارد...
سلامت پناه افزود: همچنین با خلق و بزرگنمایی ویژگی هایی منفی همچون تروریسم و خشونت درپی منفور کردن چهره اسلام هستند. در این جریان سیاسیت های خود را توجیه می کنند. از این رو باید توجه داشت که جریان اسلام ستیزی و متاسفانه اقداماتی همچون سوزاندن قرآن در سایه آن ادامه دارد. اما می توان با رویکرد فعالانه جایگاه و شان کلام وحی را به جهانیان شناساند.

وی با بیان این مطلب که غفلت و کمکاری ما نیز در دادن این جرات به دشمن بی تاثیر نبوده است، تصریح کرد: دانشگاه ها باید همگام با نظریه انقلاب پیش روند امری که باید گفت چندان محقق نشده است. ما در حوزه نظام سازی قرآن به اقدامات جدی نیاز داریم. هر گونه اقدام ما باید ناظر به حوزه های نظری و عملی باشد تا در کنار پاسخگویی به شبهات بتوان تصیری واقعی از اسلام ارائه کرد. در این میان ترجمه قرآن به زبان های مختلف و تالیف کتاب هم می تواند اثرگذار باشد.

سلامت پناه تمسک عینی و عملی به قران را راهکار عملی مقابله با اقدامات موهن استکبار دانست و خاطرنشان کرد: اگر قرآن در میدان عمل تبلور بیابد بسیاری دشمن جرات خود را در میدان توهین به مقدسات مسلمانان از دست می دهد.

 

قرآن سوزی؛ آخرین تلاش های استکبار برای حیات

این گزارش می افزاید: حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی تقوی، رییس سازمان فعالیت های قرآنی دانشجویان کشور نیز در ادامه این نشست اقدامات موهن غرب را نتیجه تکرار شدن لحظه های پایانی حیات جریان باطل استکبار دانست و گفت: اگرچه جسارت به ساحت مقدس قرآن در ظاهر تلخ و دردناک است اما می تواند در باطن نویدبخش موفقیت جهانی مسلمانان باشد.

وی بیان کرد: این درگیری جهان استکبار با قرآن نشان از آخرین تلاش های آنها برای حیات و بقا حتی با خروج از مسیرهای عقلانی و منطقی دارد. از این رو باید بتوان نیازهای بشر سردرگم را پاسخ داد. امری که سازمان فعالیت های قرآنی دانشجویان کشور به آن توجه و اهتمام دارد.

حجت الاسلام تقوی با بیان این مطلب که توان بالایی برای انجام تحرکات بین المللی با رویکرد بیداری وجود دارد، عنوان کرد: ما در آستانه پیروزی بزرگی قرار داریم که باید خود را برای آن آماده کنیم. خوشبخاتنه سازمان در سال جاری از طریق برگزاری کارگاهه ای میان رشته ای جهشی بزرگ را رقم زده است.

وی از برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان جهان اسلام به میزبانی نجف اشرف خبر داد و خاطرنشان کرد:علاوه بر تدارک میادین رقابتی برگزاری همایش های میان رشته ای همچون طب و قرآن، اقتصاد و قرآن و مدیریت و قرآن نیز در دستور کار سازمان قرار دارد.
شایان ذکر است، نشست تخصصی واکاوی علل، پیامدها و راهکارهای مقابله با هتک حرمت قرآن دوشنبه 15 اسفند با حضور رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس و نیز معاون پژوهش مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور در سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان برگزار شد.
پایان پیام/

 

کد خبر 114929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha