اگر رای مجلسی صحیح و شفاف نباشد در بسیاری از سازمان ها فساد رخنه می کند

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری بارها از نمایندگان خواسته اند که در عزل و نصب های مدیران دخالت نکنند گفت: اگر مجلسی شفاف، صادق، انقلابی و نیت خدمت به مردم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز (جمعه، ۲۹ بهمن) به فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته گذشته در جمع مردم متدین و انقلابی تبریز که آن حرکت عظیمی که در چهلم شهدای قم و چهلم هایی که سلسله وار رخ داد اشاره کرد و گفت: این سلسه چهلم ها سبب شد که این انقلاب به ثمر برسد، حرکتی به جا، درست و انقلابی که در زمان خودش انجام شد.



امام جمعه سنگر افزود: بعضی وقت ها حرکت هایی را انجام می دهیم که آن اتفاق یا بسیار زود و یا بسیار دیر است که در نتیجه به ثمر نمی رسد.



وی بیان کرد: این حرکت با بصیرت با برگزاری سلسله مراسم های چهلم شهدا و پخش  سخنان حضرت امام خمینی تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ ادامه پیدا کرد.



حجت الاسلام محمدیان در ادامه به فرمایشات رهبر معظم که فرمودند «باید خدمات و پیشرفت ها را در حالی که مشکلات بر روی آنها غبار نشانده است برای مردم صادقانه تبیین و شفاف سازی کرد» اشاره کرد و گفت: یکی از انتقادات ما نسبت به نمایندگان حال حاضر همین است.



وی همچنین به طرح شفافیت آرای نمایندگان اشاره کرد و افزود: وقتی حضرت امام(ره) فرمودند «مجلس در راس همه امور است» بعضی ها گمان کردند حضرت امام یک جایگاه بالایی برای نمایندگان قرار داده است تا از آن بالا به همه حکمرانی کنند ولی اینگونه نیست، این یک بار مسئولیت سنگینی بود که حضرت امام(ره) بر دوش نمایندگان مجلس گذاشته که باید بسیار مواظبت و دقت کنند.



حجت الاسلام محمدیان اظهار کرد: اگر مجلسی شفاف، صادق، انقلابی و نیتش خدمت به مردم باشد نه فقط نگه داشتن جا و مقام خودشان، این مجلس پاک باعث می شود خیلی از امورات در جامعه اصلاح شود.



وی با تاکید بر اینکه مجلسی اگر درست، صحیح، شفاف و صادق نباشد فاسد است و سبب می شود در بسیاری از این نهادها و سازمان ها فساد رخنه کند در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها از نمایندگان خواسته اند که در عزل و نصب های مدیران دخالت نکنند.



حجت الاسلام محمدیان افزود: این کشمکش هایی که در کشور و در این استان برای مدیران کل و زیر مجموعه ها وجود دارد و برای آن خط و نشان می‌کشند اگرچه شاید بعضی جاها به مصلحت مردم باشد اما این رویه و این راه غلطی که بعضی ها در پیش گرفته اند به این نظام و انقلاب صدمه خواهد زد.

 

وی اظهار کرد: در کنار تاکیدات رهبری این کارها باعث می شود انسان حس کند آنها شاید به ولایت‌فقیه هم التزامی ندارند چون کلام رهبری کاملا بر این موضوع تصریح دارد.



حجت الاسلام محمدیان در ادامه به مسئله «جهاد تبیین» که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند اشاره و بیان کرد: در بحث شفافیت آرا در مجلس که باید در صحن علنی مطرح شود بعضی از نمایندگان آنرا امضا کردند و بعضی امضا نکردند از این رو مردم بدانند کسانی که شفافیت آرا را امضا نمی کنند و تمایل ندارند که شما رای آنها را بدانید که چیست، آن نماینده، نماینده خدوم و انقلابی نیست و در پس پرده فسادهایی خواهد داشت.



وی اذعان کرد: هم در روایات و هم در فرمایشات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بحث شفافیت آرا و اینکه با مردم باید به صورت شفاف و صادقانه برخورد کرد تاکیدات فراوانی شده است.



امام جمعه سنگر در ادامه سخنانش با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری،«فشار اقتصادی» و «عملیات رسانه‌ای» را ۲ ابزار استکبار و عناصر داخلی برای جدا کردن مردم از نظام و انقلاب نام برد و افزود: این مهم را باید متذکر شد که این انقلاب نه با سیاسی بازی ها و نه حزب گرایی ها به ثمر رسیده بلکه این انقلاب را مردم همان هایی که ولی نعمت این نظام و انقلاب هستند، به ثمر رسانده اند.



حجت الاسلام محمدیان گفت: چه بسا جاهایی بود که سیاسیون میل داشتند این انقلاب را به زمین بزنند اما مردم جلوی مدیران و مسئولانشان ایستادند.



وی در ادامه با بیان اینکه در سال ۱۳۹۰ امروز را روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی نام نهادند اظهار کرد: با تمام تذکراتی که رهبری فرمودند و با قانونی که برای تسهیل در امور کسب و کار سرمایه‌گذاری وضع شد اما متاسفانه کارآفرین، کاسب، بازاری و مردم ما همچنان درگیر و دار گرفتن مجوز ها هستند.



حجت الاسلام محمدیان با انتقاد از اینکه چرا برخی نهادها و سازمان ها به دلایل مختلف کار را بر کارآفرین سخت می کنند، گفت: واقعاً جای تاسف است در کشوری که فشار اقتصادی دارد و دشمن بر این فشارها نیز اذعان دارد اما ما همچنان می بینیم که مسئولین با بخشنامه ها و یکسری قوانین درون سازمانی دست و پای افسران و سربازانی که باید در میدان های اقتصادی بجنگند را بسته اند.



وی تصریح کرد: بازاری، سرمایه گذار و کارآفرین کسی است که با پرداخت مالیات ها نان همین مسئولین را تأمین می کند پس نباید خللی در کارهای قانونی اش به بهانه های مختلف ایجاد کرد.



وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری ابتدای امسال فرمودند «رفع موانع تولید و پشتیبانی از تولید کننده»، اکنون باید دید چقدر در طول یک سال به این حرف توجه شده است.



حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: برخی از این مسئولان در شعار بله اما در عمل کاملاً ضد انقلابی هستند و مردم را نیز دارند از انقلاب زده می کنند.



وی خاطرنشان کرد: هیچگاه دولت ها نباید متصدی باشند بلکه باید کار نظارت را انجام دهند و در کار تولید کننده و کار آفرین سنگ نیندازند.

کد خبر 1149306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha