هنرمندان در پیشانی فرهنگ ما قرار دارند

محمد مهدی اسماعیلی با بیان اینکه  اینکه اکثریت قریب به اتفاق هنرمندان ایران از فاخرترین و اصیل‌ترین بخش‌های جامعه هستند،گفت: هنرمندان در پیشانی فرهنگ ما قرار دارند .

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر شامگاه جمعه ۲۹ بهمن  با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اله یاری سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی و حمعی از هنرمندان و اهالی موسیقی در تالار وحدت برگزار شد.


در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از برگزار کنندگان   سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر  در شرایط دشوار کرونایی گفت:  ما امسال آماده شده بودیم که جشنواره‌های فجر را با حضور حداکثری مخاطبان برگزار کنیم ولی سویه جدید کرونا باعث شد تا این برنامه‌های طبق پیش‌بینی‌ها پیش نرود و در نهایت ما مجبور شدیم با درصد کمتری از مخاطبان این جشنواره‌ها را برگزار کنیم. 


وی افزود: در این دوره از جشنواره  بیش از ۱۷۰۰ هنرمند  از ۹استان و کشورهای خارجی حضور مؤثری داشتند،این مسئله ظرفیت بالای موسیقی ایران زمین را نشان می‌دهد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با بیان اینکه مایه مباهات ما است که هنر موسیقی ایران آن‌قدر زبان گیرایی دارد که در تمام دنیا مورد قبول و پذیرش علاقه‌مندان قرار می‌گیرد؛ تاکید کرد: ما به حضور اهالی موسیقی در حوزه ارتباطات بین‌المللی نیاز داریم. 


وی  با بیان اینکه : پیشکسوتان، گنجینه‌های بزرگ و چراغ راه موسیقی ما هستند، اظهار کرد: من پیش از جشنواره در جلسات مختلف داوری به خدمت اساتید رسیدم و فکر می‌کنم حضور این اساتید برای ما مایه مباهات است. من به دکتر ریاحی که دبیری جشنواره را پذیرفتند و همه عزیزانی که زحمت کشیدند ادای احترام می‌کنم. ما نیازمند تجارب این بزرگان هستیم. 


محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با اشاره به زنده نگه داشتن یاد سردار شهید قاسم سلیمانی در سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر گفت:  شکر خدا این جشنواره با نام و یاد شهید وطن، قهرمان ملت ایران، شهید قاسم سلیمانی مزین شد که این از مواهب جشنواره موسیقی فجر  امسال بود. 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  به سیاست های راهبردی این وزارتخانه در قبال هنرمندان اشاره کرد و گفت : ‌نکته اول اینکه اکثریت قریب به اتفاق هنرمندان ایران از فاخرترین و اصیل‌ترین بخش‌های جامعه هستند که جان‌شان به نام اعتلای جامعه ایرانی و احترام به فرهنگ ایرانی و آیین‌های دینی گره خورده است. هیچ‌کس حق ندارد به جریان هنری و فرهنگی ما با غیر این منظر و نگاه توجه کند. 

 

وی با بیان اینکه هنرمندان در پیشانی فرهنگ ما قرار دارند، گفت:  من و همکارانم خادم آن‌ها هستیم.  ‌من از نزدیک شاهد تلاش دست‌اندرکاران جشنواره‌های هنری کشور بودم که دراین ایام مجاهدت کردند تا با همه مشکلات‌، کارها را انجام بدهند. این بی انصافی است که یک نقطه ضعف را به همه بخش‌های این رویداد و دستاوردهای آن تسری بدهیم.


وی تاکید کرد: دغدغه‌های جامعه ایمانی کشور برای ما اهمیت دارد. آیین دینی با تار و پود جامعه ایرانی گره خورده است. اگر فردی کاری کند که به این باورها توهین شود نیز توسط ما محکوم می‌شود و ما از او اعلام انزجار می‌کنیم. ما برگزارکننده مراسم‌ها هستیم ولی اما اگر فردی خطایی مرتکب شود که توهین به سلوک ایمانی ما باشد برای ما محکوم است و اگر دل عزیزان آزرده شده است من عذرخواهی می‌کنم.

کد خبر 1149348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha