۲ جلد کتاب استاد «رحیم اسداللهی» در شهرستان سرعین رونمایی شد

۲ جلد کتاب استاد «رحیم اسداللهی» در شهرستان سرعین طی مراسمی با حضور فرماندار شهرستان سرعین، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و سایر مدیران و مسئولان فرهنگی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان اردبیل، طی مراسمی به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سرعین و با حضور باقرباقرزاده،سرپرست فرمانداری شهرستان سرعین؛ پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ استاد رحیم اسداللهی، شاعر و نویسنده اهل سرعین و جمعی از مسئولان محلی شهرستان از 2 جلد کتاب رحیم اسداللهی در سالن اجتماعات فرمانداری سرعین رونمایی شد.

 

 

«باقر باقرزاده» در این مراسم با اشاره به نقش و جایگاه استاد اسدالهی در ارتقای فرهنگ و هنر در شهرستان، گفت: ارج نهادن به افرادی که در جهت ارتقای موئلفه های فرهنگی و ارتقای سطح علم و دانش و فرهنگ گام بر می‌دارند احترام به علم و ادب است.

 

سرپرست فرمانداری شهرستان سرعین به نقش ارزشمند کتاب در تعالی جامعه و همچنین کمال انسان، تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی از مقوله های مهم و قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه ضروری است و کتاب های خوب همیشه در خدمت توسعه و تعالی انسان بوده و خدمات شایانی را به بشریت انجام داده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ادامه داد: استاد اسدالهی در طی چندین سال زندگی خود، برای اعتلای فرهنگ شهرستان سرعین گام های مهمی را در حوزه فرهنگ برداشته و با  تأ لیف بیش از ۷۰ اثر در حوزه شعر و داستان، نقش مهمی در تاریخ و فرهنگ سرعین دارد.

 

باقرزاده همچنین خاطر نشان کرد: در راستای تجلیل از خدمات ارزشمند فرهنگی این چهره فرهنگ دوست، تندیس استاد اسداللهی در یکی از میادن شهر به همت شورای شهر و شهرداری نصب خواهد شد.

 

در ادامه این مراسم «پروانه رضاقلیزاده» با اشاره به اینکه این شهرستان قابلیت های با ارزشی در حوزه گردشگری دارد اظهار داشت: شهرستان سرعین می تواند به عنوان ویترین فرهنگی استان، زمینه ساز معرفی بیشتر در حوزه های مختلف علمی و فرهنگی استان باشد.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل اضافه کرد: اداره کل کتابخانه های استان در راستای تجلیل از این نویسنده و شاعر شهرستان سرعین، کتابخانه عمومی روستای شایق سرعین را به نام «استاد اسداللهی» نام گذاری کرده و خوشبختانه این کتابخانه یکی از کتابخانه های پویا و فعال در سطح استان است و  به پاس این خدمات فرهنگی، کتابدار این کتابخانه در هفته کتاب و کتابخوانی امسال به عنوان کتابدار منتخب انتخاب و در سطح ملی از ایشان تجلیل شد.

 

استاد رحیم اسدالهی نیز در این مراسم ضمن تشکر از قدردانی و ارج گذاری مسئولین شهرستان اظهار داشت: کتاب های «ایپک یولی سرعیندن تبریزه» و «سن گلمسن اوزوم گلم» نام دو اثری است که به زبان ترکی تألیف شده که در این مراسم رونمایی می شود.

 

وی افزود: علت نامگذاری کتاب « ایپک یولی سرعیندن تبریزه» به جهت واقع شده شهر سرعین در مسیر جاده ابریشم  به این نام نامگذاری شده وکتاب «سن گلمسن اوزوم گللم» به جهت گرامی داشت یاد و خاطره حضور استاد شهریار در سرعین و اقامت در منزل شخصی بنده به این عنوان نامگذاری شده است.

 

گفتنی است از این نویسنده سرعینی بیش از 70 اثر تا به امروز در حوزه شعر و داستان منتشر شده است که 17 جلد از این کتاب ها رونمایی شده است.

کد خبر 1149413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha