تبلور کتابخوانی تا ترویج مطالعه از مرکز مسجد

بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی تا ترویج مطالعه در بین اقشار جامعه تبلوی از دستاوردهای کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) از مرکز مسجد در کل شهر است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: با پایان سومین رودیداد ملی فهما و اعلام نتایج، کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) در لیست برگزیدگان این رقابت سازنده و کارآمد فرهنگی و هنری قرار گرفت که مولفه ممتازی این مرکز در رواق کتاب و با رویکرد توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه با محوریت مسجد و نوآوری وو خلاقیت در این حوزه بود.

 

بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی تا ترویج مطالعه در بین اقشار جامعه تبلوی از دستاوردهای کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) از مرکز مسجد در کل شهر است که اثرات آن را مردم و گروه های مختلف از آن بهره می برند.

این مرکز فرهنگی و هنری توانسته با فعال سازی تیم نمایش، سرود، فناوری اطلاعات و رسانه دیجیتال، تیم سازی و کار تشکیلاتی، استفاده از ظرفیت های هنری در تولید محتوا چند رسانه ای، آموزش مفاهیم زندگی، تقویت باورهای دینی و اعتقادی، ارتباط با رسانه ها و راه اندازی روابط عمومی نوین به ابعاد مختلف توسعه دست پیدا کند.

استفاده از این ظرفیت های فعال برای گسترش فرهنگ های ناب مثل مطالعه انگیزه را برای مردم در راستای توسعه فرهنگ مطالعه افزایش داده و از طرفی هم مجموعه ای به هم پیوسته برای اثر گذاری بوده است چرا که تک بعدی به اندازه کار مجموعه ای اثر گذار نبوده و نمی تواند موثر واقع شود.

ارائه خدمات در عرصه های مختلف با توجه به اختلاف سلایق و علایق متعدد هم کارآمد واقع شده چرا که می تواند اثر گذاری بیشتری را داشته باشد و افراد بیشتری را جذب کند.

داوران این دوره از رویداد فهما با بررسی اقدامات صورت گرفته در رواق کتاب، نتایج را اعلام و این مرکز فرهنگی و هنری را به عنوان کانون شایسته تقدیر معرفی کردند.

 

*فعالیت های هنری، خلاق و نوآوری در کانون امام حسن مجتبی(ع)

اقدامات این مرکز هنری از جنبه های خلاقانه زیادی و متناسب با نیاز روز برنامه ریزی و اجرایی شده که از جمله آن تولید محتوا، اجرای طرح و برنامه ها و اقدامات هنری به روز و استفاده از فناوری های نوین بوده است.

تولید پادکست، طراحی و نشر پوستر، اجرای تئاتر، برگزاری جشن و نشست های کتابخوانی در محل های تاریخی و منحصر به فرد شهر و دکوربندی در مسجد و ایجاد فضاهای مطالعاتی در این محل از جمله آن است.

 

*توسعه کتابخوانی از مرکز مسجد تا قلب شهر

 

توسعه فرهنگ کتابخوانی از دغدغه های مهم جامعه محسوب می شود و به اعتلای آن کشور هم کمک می کند. حال این مقوله مهم در تیران از مسجد و به دست اعضای کانون فرهنگی و هنری مدیریت می شود که گستره کار تا قلب شهر و به صورت فراگیر وجود دارد.

توزیع بسته های فراغتی شامل کتاب، بازی فکری و محتواهای فرهنگی و بروشورهای آموزشی از سو این کانون انجام و با ایجاد بسترهای مطالعه در مطلب پزشکان و محل های پرتردد از جمله این اقدامات است.

برگزاری مسابقات کتابخوانی،‌فعال سازی کتابخانه مسجد با مشارکت مردم و معرفی کتاب و خلاصه گویی و طرح سفیران کتابخوانی از جمله این اقدامات است.

*عملکرد و فعالیت کانون امام حسن مجتبی(ع) در بیان شهروندان

 

برای بسیاری از شهروندان که این مرکز فرهنگی و هنری شناخته شده، یک مولفه افتخار آمیر و توسعه دهنده فرهنگی مطرح بوده و همواره از آن برای الگوسازی و بهره گیری خدمات یاد می کنند.

کانون فرهنگی و هنری که توانسته محور برنامه های دیجیتال، کتاب، هنرهای نمایشی، تولید محتواهای چند رسانه ای و فعالیت های اجتماعی مهندسی شده باشد، تکرار افتخارات آن زمینه ساز پیشرفت و خوشحالی شهروندان بوده است.

اعضای این نهاد مردمی هم با تلاش و همت بلند خود به دنبال توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری در شهر هستند و اینگونه موفقت خود و دیگران را رقم می زنند.

تلاش برای جذب عضو جدید و ساماندهی در فعالیت های فرهنگی و هنری از دیگر اقدامات اعضای کانون امام حسن مجتبی(ع) است که خود اقدامی شایسته و موثر در پیشرفت است.

*تیم سازی و پویایی فعالیت های کانون امام حسن مجتبی(ع)

 

شاخصه های متعددی از سوی مسئولان امر و تیم اجرایی این کانون در امر موفقیت بیان شده که از جمله ان تیم سازی و پویایی فعالیت ها بوده است.

کارشناس امورقرآنی وکانون های مساجد شهرستان ضمن در خصوص فعالیت های  کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) گفت: جوان گرایی و فعالیت نوجوانان در کانون از شاخصه های سازنده و مورد نیاز امروز مسجد است.

«علی معینی« کار تیمی و  تشکیلاتی با رویکرد متعهدانه و متخصصانه را از دیگر مولفه های موفقیت این مرکز بیان کرد و اذعان داشت:  هیات مدیره منسجم و هماهنگ و تیم مدیریتی جوان و نوجوان خلاق توانسته جریان فرهنگی متفاوت و اثر گذاری را ایجاد کند.

وی نگاه جامع مدیر مسئول کانون به دغدغه های فرهنگی و هنری و تامین مالی پایدار را در راهبری این مسیر هدفمند دانست و گفت: هماهنگی بین تیم مدیریتی کانون در تحقق اهداف و برنامه ها سازنده است.

 

 

کد خبر 1149490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha